این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

یک کفش طبی مناسب چه ویژگی های دارد؟

یک کفش طبی مناسب چه ویژگی های دارد؟

اغلب مردم با شنیدن کلمه‌ی «کفش طبی» به یاد افراد مسن یا کسانی که مشکلی از ناحیه پا پیدا کرده‌اند و پزشک به آن‌ها توصیه کرده است که از این نوع کفش ها بپوشند، می‌افتند. در حالی که در واقعیت، کفش‌های ارتوپدی توسط افرادی در هر رنج سنی پوشیده می‌شوند که مکانیسم پای آن‌ها ضعیف است و به کفشی نیاز دارند تا از ساختار پای آن‌ها پشتیبانی و محافظت کند.
آیا معنی کلمه ارتوپدی را می دانید؟ از دو بخش «اورتو» و «پدیک» که کلماتی با ریشه یونانی هستند تشکیل شده است. اورتو به معنای «صحیح» یا «راست» بوده و پدیک به معنای «پا» است. این کلمه به معنای «پای صحیح» است.


مزیت‌های پوشیدن کفش طبی چیست؟

1- پشتیبانی عالی از پا


کفش‌های که به خوبی پا را در برنمی‌گیرند و از آن کاملاً پشتیبانی و محافظت نمی‌کنند منجر به ایجاد مشکلات دردناکی برای پا خواهند کرد. با گذشت زمان و پوشیدن کفش‌های نامناسب، ناراحتی ناشی از آن‌ها می‌تواند پا را تحریک کرده و دردهای جدی به وجود آورد.
کفش طبی علاوه بر محافظت از قوس پا، مانند بالشتکی نرم از کل پا محافظت می‌کنند. آن‌ها با تراز کردن پا درد و ناراحتی پا را به حداقل می رسانند و بسیاری از مشکلات با پوشیدن یک کفش مناسب اصلاح می‌شود. کفش طبی چرم فرم و قالب پا را می‌گیرد و خاصیت تطبیق پذیرش، آن را تبدیل به کفشی مناسب برای استفاده روزمره می‌کند.

2- کمک به گردش خون


یکی از عمده‌ترین مشکلات نوروپاتی دیابتی آن است که دردهای پا را تا زمانی که کاملاً شدید نشود، احساس نمی‌کنند. کفش طبی فضای زیادی برای حرکت و تنفس پا می‌دهد که می‌تواند به بهتر شدن گردش خون کمک خواهد کرد. کفش طبی چرم می‌تواند دردهای عصبی را کاهش دهند. قابلیت تنفس چرم طبیعی اجازه می‌دهد تا پا به‌راحتی با جریان هوا در تماس باشد. چرم علاوه بر ظاهر زیبای خود به اصلاح و ترمیم پا نیز کمک می‌کند.

3- درد کمتر در پاها


یک فرد به طور تقریبی 10 هزار قدم در طول یک روز برمی‌دارد. با در نظر گرفتن این مسئله، می‌توان به راحتی متوجه شد که چرا استفاده از کفش‌های نامناسب باعث درد پا می‌شوند؛ بنابراین، بهترین راه برای رفع این مشکل و جلوگیری از ناهنجاری‌ها، سرمایه گذاری بر روی یک کفش طبی با کیفیت بالا است که به خوبی پا را در برگیرد و از آن پشتیبانی کند.
امروزه، کفش‌های طبی علاوه بر رعایت استانداردهای پزشکی ظاهری شیک و جذاب نیز دارند. تفاوت اصلی وجود فضای بیشتر در بخش پنجه کفش است. بر خلاف کفش‌های غیراستاندارد، به انگشتان پا فشار نمی آورند. در عین حال، پاشنه کفش آن مانع از کشیده شدن بیش از حد پا به سمت جلو می‌شود. در نتیجه، درد و ناراحتی به حداقل می رسد.

کفش طبی

خرید کفش طبی چرم مناسب برای تمام سنین

4- تحرک بهتر


درد و ناراحتی در پا، تحرک شما را به میزان زیادی کاهش می‌دهد و از لذت‌ها و تفریحات زندگی دورتان می‌کند. تحرک کم می‌تواند از مشکلات متفاوتی در پا ناشی شود و افرادی که از این ناراحتی‌ها رنج می برند، هنگام راه رفتن و قدم برداشتن درد شدیدی را تجربه می‌کنند. کفش طبی چرم با توجه به استانداردهای پزشکی به گونه ای طراحی شده تا هنگام راه رفتن از درد و ناراحتی جلوگیری کند تا کاربر بتواند از تفریحات و سرگرمی‌های زندگی بیشتر لذت ببرد.


آیا می‌دانستید؟


حدود 9 نفر از 10 خانم کفش‌هایی می پوشند که بسیار تنگ است.
حدود 8 نفر از 10 خانم کفش‌هایی می پوشند که راه رفتن با آن‌ها دردناک است.
به دلیل انتخاب کفش‌های اشتباه و نامناسب، زنان 9 برابر بیشتر نسبت به مردان دچار مشکل پا می‌شوند. پوشیدن کفش تنگ بیشتر از هر چیز باعث ایجاد ناراحتی در پا و بیماری‌های مرتبط با آن خواهد شد. اغلب افراد فکر می‌کنند کفش‌های طبی زیبا نیستند، در صورتی که کفش طبی چرم در عین زیبای، راحتی پا را به همراه دارد. پس تا می توانید از پوشیدن کفش‌های تنگ و نامناسب خودداری کنید.



ویژگی‌های کفش طبی چه باید باشند؟


1- کفی قابل جابه‌جایی:

نکته مهمی است که بتوان کفی را تعویض کرد چرا که بسیاری از افراد که به دیابت و ارترز دچار هستند باید بتوانند کفی‌های مختلفی را استفاده کنند.

2- عرض بیشتر و در سایزهای مختلف:

کفش طبی چرم از ابعاد و اندازه مختلفی تولید می‌شود تا رنج بیشتری از کاربران بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

3- پشتیبانی کامل از گودی پا:

کفی‌های کفش طبی به گونه است که قوس کف پا فرد را پشتیبانی می‌کند تا با راه رفتن و دویدن فرد درد و ناراحتی ایجاد نشود. بیشتر وزن پا بر روی قسمت توپی زیر انگشت شست وارد می‌شود، کفی های مناسب این فشار را در کل پا توزیع می‌کنند.

4- پنجه باز کفش طبی:

پنجه پا باید به راحتی در کفش قرار گیرد به طوری که به انگشتان فشار وارد نشود و فضای کافی برای حرکت دادن آن‌ها وجود داشته باشد.

5- باز و بسته شدن آسان:

افرادی که از ناراحتی پا رنج می‌برند، گاهی دچار ورم مفاصل، مشکل تحرک یا عدم انعطاف پذیری کامل هستند. به همین دلیل کفش‌های طبی باید به راحتی با یک قلاب یا حلقه باز و بسته شوند.


چه کسانی به کفش طبی نیاز دارند؟

هر فردی می‌تواند از کفش های طبی استفاده کند تا از دردهای پا جلوگیری نماید، اما افرادی که از بیماری‌های زیر رنج می برند، با بهره‌مندی از کفش طبی می‌توانند درد و ناراحتی پا را تا میزان زیادی کاهش دهند:
• پا متورم – لنفادما – ادما
• پلانتار – درد پاشنه
• پا تخت – قوس‌های افتاده
• همرتو
• پاشنه اسپرز
• دیابت
• آرتروز
• و کسانی که عمل جراحی پا انجام داده‌اند و در مرحله بهبودی قرار دارند.


نکته کلیدی در خرید کفش طبی:

هنگام خرید کفش به دنبال گزینه ای باشید که به خوبی از پای شما محافظت کند. چرم طبیعی به راحتی قالب و فرم پا را دریافت می‌کند و مقاومت بالای آن به پشتیبانی از پا کمک بزرگی می‌کند. کفش نباید بیش از اندازه تنگ یا بلند باشد. پس همواره کفشی قالب پای خود انتخاب کنید و از پزشک خود درباره نوع کفش مناسب بپرسید.

ثبت دیدگاه