این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

کیف چرم مردانه

مشاهده به عنوان
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه





انواع کیف چرم مردانه



در این مقاله سعی کردیم همه چیز در مورد کیف چرم (تاریخچه ی کیف، کیف چرم ابتدا چجوری بوده، انواع کیف چرم مردانه) توضیح بدیم.

از گذشته های دور کیف جزء یکی از نیازهای اساسی مردم بوده است و پیدایش کیف به دلیل نیاز به استفاده از آن بوده و جزء اختراعات به شمار نمی آید کیف ها در قدیم جهت جابجایی وسایل به صورت کیسه های ساده ای از جنس پوست حیوانات و یا پارچه های گیاهی و یا الیاف تهیه می شد و بوسیله نخ های الیافی که با دست تابیده میشد دوخته میشد همین وسیله ساده به دلیل پرکاربرد بودنش بسیار مورد نیاز جامعه بشری بود و همین عامل باعث شد افراد به فکر ایجاد تغییرات و کاربردی تر کردن این وسیله بیوفتند.

این مدل از کیسه ها که به عنوان کیف استفاده میشدند تا زمان مصریان رواج زیادی داشت و به کیسه هایی تبدیل شد که توسط بند یا کش به دور کمر خود می بستند به مرور زمان این کیسه های تزیینی که معمولا بانوان جهت استفاده آنها را با سنگ ها و دوخت های تزیینی مزین می کردند به کیف امروزی تبدیل شد و سبک کیف مجلسی وارد دنیای مد شد. کیف هایی از جنس پوست حیوانات همراه با مواد معطر در این دوران کاربرد زیادی در طبقه اشراف جامعه داشت.

پس از آن وجود جیب در لباسها باعث شد که آقایان استفاده کمتری از کیف داشته باشند و کیف چرم بیشتر به وسیله ای مخصوص خانم ها تبدیل شد هم زمان با انقلاب صنعتی که روش های جدیدی در صنایع چرم ایجاد شد کیف چرم نیز دارای مدلها و طرح های جدیدی شدند و وجود قسمتهای مختلف در کیف چرم مردانه باعث کاربرد دوباره این وسیله در بین آقایان شد.

با شروع قرن بیستم که مدل های جهانی بیشتر در بین مردم رواج پیدا کرد و حضور بیشتر خانم ها در اجتماع باعث شد تا انواع کیف چرم برای مناسبت های گوناگون طراحی و تولید شود و طراحان کیف چرم مدلهای متنوعی از انواع کیف های اداری، کیف های دستی، کیف های دوشی، کیف های جیبی و.... ویژه آقایان و خانم ها طراحی و تولید کنند در اینجا درباره انواع کیف چرم مردانه توضیحاتی را خواهیم داد.


  1. کیف چرم اداری

    یکی از کاربردی ترین انواع کیف چرم مردانه، کیف اداری مردانه است که دارای مدلهای متنوع میباشد .نکته قابل توجه در کیف اداری سایز این کیف چرم می باشد که با توجه به نوع کاربرد آن در محیط های رسمی و اداری و نیاز به داشتن فضای کافی جهت قرار دادن اوراق اداری و...باید مورد توجه قرار گیرد.

    در یک کیف اداری چرم به دلیل استفاده مداوم و طولانی نوع دوخت ؛ استفاده از نوع زیپ و یراق آلات نیز دارای اهمیت ویژه ای می باشد. استفاده از نوع چرم مصرفی در کیف اداری نیز دارای اهمیت ویژه ای است. چرم مصرفی باید نرم و قابل انعطاف باشد که تا به مرور زمان در استفاده از آن حالت شکنندگی ایجاد نشود. زیپ مصرفی در کیف چرم اداری بسیار مهم است بهترین نوع زیپ مصرفی در کیف چرم اداری زیپ های فلزی می باشد که از دوام و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر زیپ ها برخوردار می باشد.

    یکی از مهم ترین نکات در کیفیت مناسب در یک کیف چرم اداری مردانه نقاط دوخت چرم می باشد .دوخت ها در قسمت اطراف کیف چرم و قسمت دستگیره های کیف های اداری دارای اهمیت ویژه ای است و بهترین نوع دوخت در این قسمتها دوخت دو سوزنه می باشد که بطور هم زمان از دو سوراخ دوخت عبور میکند. یکی دیگر از روش های بالا بردن کیفیت در انواع کیف چرم اداری مردانه اتصال منگنه و یا پرچ در قسمت های لبه کیف میباشد.

    در یک کیف چرم اداری مردانه فضاسازی داخلی آن نیز دارای اهمیت ویژه ای می باشد بطور معمول همه افرادی که از کیف اداری استفاده میکنند از مدیران و اساتید و یا دانشجویان میباشد که جهت حمل وسایلی که استفاده روزمره از آنها دارند مانند لپ تاپ ؛ کتاب ؛ جزوات ؛ اسناد ؛ مدارک و موبایل و....نیاز به فضای مناسبی در کیف چرم خود خواهند داشت به همین دلیل داشتن فضاهای مجزا و کافی جهت قرار دادن اینگونه وسایل در یک کیف چرم اداری مردانه لازم و ضروری است.

    کیف چرم اداری

  2. کیف چرم دوشی

    کیف های دوشی یا رودوشی یکی از انواع پرکاربرد کیف چرم مردانه میباشد که به دلیل اندازه متوسط استفاده و حمل آن بسیار راحت است و به یکی از متداول ترین و محبوب ترین کیف های کاربردی به خصوص در بین جوانان شناخته شده است طرح اولین کیف های دوشی در دهه 80 داده شد و اولین بار توسط پستچی ها و نامه برها جهت حمل بسته های خود مورد استفاده قرار گرفت.

    دلیل قرار دادن بند بلند در این کیف چرم استفاده راحت تر در هنگام کار و جابجایی بسته ها بود که همین عامل راحتی و کاربردی بودن آن باعث شد طراحان مد نیز به فکر استفاده از این کیف های دوشی در دنیای مد بیفتند کیف های دوشی ویژگیهای متفاوتی نسبت به دیگر کیف های چرمی دارند که یکی از آنها داشتن بند بلند و دیگری داشتن وزن سبک آن است البته در بعضی از مدل های دوشی دسته نیز بکار می رود که میتوان با کوتاه کردن بند رو دوشی از دسته ها هم استفاده کرد.

    تنوع مدل در کیف دوشی چرم این امکان را به ما می دهد که با توجه به نوع کاربرد کیف و استایل شخص در زمان خرید به راحتی انتخاب و تهیه شود. کیف های چرم دوشی برای هر شخص کاربرد همیشگی دارد و بطور معمول برای کارهای روزمره و همراه داشتن وسایل شخصی بسیار کاربردی میباشد. این کیف چرم در ابعادهای مختلف می تواند کاربردهای ویژه ای برای کارمندان و دانشجویان داشته باشد. چرم مورد استفاده در کیف های دوشی باید نسبتا نرم و انعطاف پذیر باشد تا در هنگام استفاده راحتی و سبکی و انعطاف پذیری خود را داشته باشد.

    کیف دوشی مردانه

  3. کیف چرم دستی

    طراحی و مدلسازی کیف های دستی در قرن 16 میلادی انجام شد .در ابتدا این کیف ها جهت نگهداری جداگانه پول و اموال قیمتی مورد استفاده قرار میگرفت. در آن زمان بیشتر مردان در طبقه اشراف از کیف های دستی استفاده می کردند. مهم ترین استفاده از کیف دستی حمل و نقل و جابجایی راحت تر این کیف چرم برای آقایان بوده است و به مرور زمان تغییرات زیادی در طراحی و مدلسازی کیف دستی چرم مردانه ایجاد شد. چرم مناسب برای کیف چرم دستی مردانه باید مرغوب، نرم و انعطاف پذیر باشد و دلیل آن استفاده مداوم در طول روز ازاین مدل کیف ها میباشد.

    بهترین چرم مناسب برای کیف های دستی مردانه چرم استفاده از چرم های پرزدار یا طرح دار است که باعث میشود در عین داشتن مقاومت بالا در مقابل خراشیدگی و ضربه هم دوام بیشتری داشته و مقاوم بوده و ظاهر چرم از بین نمیرود. یراق آلات در کیف دستی مردانه بسیار مهم است. به دلیل استفاده مداوم و روزمره از کیف های دستی مردانه باید یراق آلات از جنس فلزات سنگین باشد که همه برندهای کیف چرم این یراق آلات را با نام تجاری و برند خود حک کرده و تولید میکنند.

    مرغوب نبودن فلزات یراق آلات باعث میشود در مدت زمان کوتاه کیفیت ظاهری خود را از دست بدهد یکی دیگر از موارد بسیار مهم در کیف های دستی چرم مردانه استفاده از زیپ مرغوب است که بهترین نوع ؛ زیپ های فلزی می باشد این زیپ ها دارای دوام بالا و استحکام در دندانه های زیپ بوده و مقاومت بیشتری در استفاده مداوم و روزمره دارد.

    در کیف های دستی چرم مردانه دوخت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از عوامل تشخیص یک کیف مرغوب و با کیفیت میباشد. در کیف دستی مردانه بهتر است در هنگام اتصال از دوخت دو سوزنه دستی استفاده کرد که در عین زیبایی باعث دوام و مقاوم بودن کیف ها میشود به خصوص این نوع دوخت در اتصال دسته کیف بسیار دارای اهمیت میباشد.

    کیف دستی مردانه

  4. .کیف چرم کتی

    یکی دیگر از کیف های کاربردی و متداول ویژه آقایان کیف کتی چرم مردانه می باشد این دسته از کیف های پول مردانه به شکل مستطیل بوده و به نام کیف پالتویی نیز نام برده میشوند. یکی از مزیت های استفاده از این کیف چرم داشتن تعداد زیادی جاکارتی میباشد که بسیار کاربردی میباشد. کیف کتی چرم مردانه به دلیل قرار گرفتن در جیب لباس باید ظریف و باریک باشد تا در هنگام استفاده ضخامت زیادی نداشته باشد و دارای ظاهری مناسب باشد.

    بهترین چرم برای کیف کتی چرم مردانه چرم بزی،  گاوی یا شتری میباشد که ترجیحا از رنگ های خنثی و یا تیره استفاده میشود. در دوخت کیف کتی چرم مردانه میتوان از دو روش دوخت صنعتی و دست دوز استفاده کرد که با توجه به کاربرد زیاد این کیف ها بهتر است از دوخت دست دوز استفاده کرد ولی با توجه به اینکه دوخت دست دوز بصورت سفارشی انجام میشود در تولید قیمت تمام شده بالاتری را دارد.

    در کیف کتی چرم معمولا یک دکمه آهن ربایی مخفی در زیر لایه رویی چرم قرار می گیرد که وسیله راحتی برای اتصال دو لایه کیف به یکدیگر می باشد و یا میتوان بوسیله یک زبانه باریک در بین دو لایه کیف که بر روی آن دکمه آهن ربایی نصب میشود دو لایه کیف را به هم متصل کرد.

    کیف کتی مردانه

  5. کیف چرم جیبی

    یکی از کیف های مورد نیاز آقایان کیف جیبی چرمی است این کیف ها در عین اینکه وسیله ای برای نظم و مرتب بودن وسایل شخصی آقایان میباشد در استایل ظاهری افراد نیز بسیار حائز اهمیت است. کیف جیبی چرم مردانه به دلیل اینکه در جیب شلوار گذاشته میشود باید دارای ضخامت کم و نازک باشد تا در هنگام قرار گرفتن در جیب شلوار حجیم نباشد و شکل ظاهری مناسبی داشته باشد.

    این کیف ها به نسبت دیگر مدل ها دارای سایز و اندازه کوچکتری میباشد. این کیف چرم مردانه بطور معمول دارای یک جای پول و دو جای جاکارتی در دو طرف میباشد که برای استفاده روزمره آقایان بسیار مناسب است. بهترین نوع چرم مصرفی در کیف جیبی چرم مردانه چرم های بزی ؛ شتری و گاوی میباشد که معمولا به رنگ های تیره و مشکی تهیه میشود و بین دو لایه رویه کیف یک زبانه باریک با دکمه و یا بین دو لایه رویه کیف یک آهن ربای کوچک مخفی قرار میگیرد که ضمن اینکه دو لایه کیف کاملا بسته باشد دارای ضخامت و برجستگی در هنگام قرار گرفتن در جیب نباشد.


    کیف جیبی مردانه

  6. کیف پاسپورت چرم

    یکی از متداول ترین کیف های چرم مورد استفاده آقایان کیف های پاسپورتی میباشد این مدل از کیف چرم مردانه با نام کیف بغلی نیز نام برده می شود و معمولا برای وسایلی مانند دسته چک، انواع کارت های شناسایی و مدارک اداری میباشد. یکی از مهمترین ویژگیهای کیف چرم پاسپورتی اندازه مناسب و استاندارد آن می باشد. این کیف چرم دارای سایز کوچک بوده و برای سهولت در استفاده به آنها بند دستی بلند متصل میکنند. در تهیه کیف پاسپورت چرمی یکی از موارد مهم آن مصرف نوع چرم کاربردی است که باید از چرم سبک باشد تا وزن کیف سنگین نشود.

    این کیف چرم جزء کیف های کاربردی روزمره می باشد و همراه داشتن مداوم کیف در طول روز باید شرایط ایده آل و مناسبی را برای مصرف کننده داشته باشد بهترین نوع چرم کاربردی در کیف چرم پاسپورتی از نوع چرم گاوی یا بزی یا شتری میباشد که دارای ضخامت لازم برای این سبک ازکیف هاست. معمولا برای بسته شدن درب کیف در قسمت رویه کیف چرم از قفل های رمزی سبک استفاده میشود که در عین سبکی و جذابیت امنیت لازم را هم داشته باشد در قسمت داخلی کیف پاسپورتی چرمی مردانه دولایه چرم و آستر به صورت طبله (قسمتی یک لایه در وسط کیف ) کار میشود که بتوان مدارک را در دو قسمت مجزا قرار داد. جهت حمل کیف نیز یک دسته باریک بصورت بند کوتاه در کناره کیف قرار داده میشود که با یک یراق ( مدبر ) متصل می کنند که در صورت تمایل می توان دسته را از کیف هم جدا کرد.

    کیف پاسپورت مردانه

  7. کیف چرم کمری

    اولین مدل از کیف کمری چرم مردانه در دهه 1980 به بازار آمد و در مدت زمان کوتاهی بسیار رواج پیدا کرد و طرفداران زیادی را در بین آقایان به خود اختصاص داد. کیف کمری چرم برای همراه داشتن وسایل کوچک ولی ضروری و مورد نیاز استفاده میشود این کیف ها به ما کمک میکنند که برای یک خرید ساده یا راهپیمایی کوتاه مدت بتوانیم وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشیم بهترین نوع جنس کاربردی در کیف کمری مردانه چرم طبیعی است و دلیل آن مقاومت چرم میباشد.

    در کیف چرم مردانه به دلیل وزن وسایل داخل کیف باید جنس مصرفی دارای مقاومت بالایی باشد همچنین استفاده از چرم مرغوب در کیف های کمری باعث میشود که در هر شرایط آب و هوایی بتوان با خیالی آسوده از کیف های کمری چرمی استفاده کرد. کیف کمری دارای دولایه جداگانه در قسمت رویه و پشتی کیف میباشد که معمولا به وسیله یک لبه جداگانه بصورت طبله (تکه ای مستطیل شکل به اندازه دور تا دور کیف )به هم متصل میشوند. در لایه رویه کیف های کمری چرمی قسمتهای مختلفی برای قرار دادن وسایل مورد نیاز طراحی میشود که قابلیت قرار دادن وسایل جداگانه ضروری را برای استفاده کننده آسانتر میکند.

    یکی دیگر از مزیت های استفاده از کیف های کمری چرم مردانه داشتن بند بلند در این کیف ها میباشد و میتوان به راحتی با عبور دادن بند کیف چرم از داخل بندهای کمربند شلوار در عین استفاده راحت و کاربردی آن امنیت لازم در محیط های شلوغ را هم در نظر داشت. در کیف های چرمی مردانه استفاده از یراق آلات مناسب دارای اهمیت ویژه ای می باشد ؛ این یراق آلات باید از نوع فلزات محکم با رنگ ثابت باشد تا در استفاده مداوم و روزمره مقاومت و زیبایی و دوام لازم را داشته باشد. بطور معمول در کیف کمری چرمی مردانه قسمتهای مختلف کیف را توسط زیپ های فلزی به همدیگر متصل می کنند که ضمن باز و بسته شدن راحت تر کیفیت بالاتری را دارند.

    مدل دیگری از کیف کمری چرمی مردانه که بطور معمول برای ورزش و یا راهپیمایی های طولانی و یا دوچرخه سواری استفاده میشود دارای بند بلند باریک میباشد که بصورت یک طرفه یا بر روی شانه قرار میگیرد یا به دور کمربند شلوار متصل میشود و در قسمت پایین کیف نیز دارای بند کوتاهتری میباشد که در روی پا در قسمت ران بسته می شود.

    در این مدل از کیف چرم اتصال همزمان در دو نقطه باعث میشود که ضمن استفاده راحت تر ؛ بتوان از کیف بدون دخالت دست در زمانهای طولانی و پر تحرک استفاده کرد. کیف های کمری چرمی مردانه یکی از کیف های جذاب ویژه آقایان در استایل های اسپرت کژوال است که با انواع شلوارهای جین و تی شرت های اسپرت قابل استفاده میباشد.

    کیف کمری مردانه

آپدیت شده توسط تیم محتوای پارینه در تاریخ 1399/11/3