این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

چگونه از مشکلات کفش رها شویم؟

چگونه از مشکلات کفش رها شویم؟

پوشیدن برخی کفش ها می تواند ناراحت کننده و دردناک باشه، ولی می توان با چند روش ساده مشکلات آن ها را برطرف نمود. قبل از آنکه اجازه دهید تاول و زخم، پای شما را ناراحت کنند این مقاله را بخوانید تا با چند ترفند مشکلات کفش خود را رفع کنید.

البته به خاطر داشته باشید، برخی از کفش ها ممکن است ساختار ضعیفی داشته باشند و رفع مشکلات آن ها به طور کامل ممکن نباشد. با خواندن این مقاله یاد می گیرید که چگونه کفش های دردناک خود را به راحتی بپوشید یا حداقل از مشکلاتش بکاهید.


چگونه از تاول و زخم پا رها شویم؟

• کنترل پا با فوم نرم:

با چسباندن تکه های کوچک و نرم ابر یا فوم داخل کفش از ایجاد شدن تاول، میخچه و زخم پا جلوگیری کنید. به طور معمول بخش پنجه و پشت پا دچار بریدگی و تاول می شوند، با گذاشتن فومی نرم و نازک این مشکل را رفع کنید.

یک فوم را به اندازه پنجه و پشت پاشنه پا ببرید و با چسب به محل های گفته شده بچسبانید. اگر کفش از دو طرف بزرگ است و پای شما هنگام حرکت دچار سایش می شود، می توانید مقداری از فوم را در گوشه های مختلف قرار دهید تا از سایش جلوگیری شود. منتها، با قرار دادن بیش از حد فوم، کفش را تنگ نکنید که مشکلات خودش را در پی دارد.


• استفاده از کفی ها مناسب:

یک کفی کفش خوب مانع سایش و حرکت بیش از حد پای شما در کفش می شود. به کمک کفی پا در یک جا قرار می گیرد و از سایش، زخم شدن و حتی پیچ خوردن پا جلوگیری می کند. وقتی پای شما بیش از حد در کفش به سمت جلو و عقب حرکت کند، پوست تحریک شده و تاول ایجاد می شود. با قرار دادن یک کفی مناسب این مشکل را رفع کنید.


• استفاده از باند و کرم:

برای جلوگیری از ایجاد تاول و ترک پا می توانید از داروخانه باندهای مخصوص این کار تهیه کنید. همچنین برای پیشگیری از ترک همیشه از کرم های نرم کننده استفاده کنید تا از ایجاد ترک پیشگیری کند.


• پودر بچه:

عرق و رطوبت باعث بدتر شدن تاول می شود، استفاده از یک ضد عرق می تواند گزینه خوبی باشد اما اگر به آن دسترسی ندارید پودر بچه نیز پاسخگو خواهد بود. پودر بچه مانع از عرق کردن پا و در نتیجه از ایجاد تاول یا بدتر شدن آن ها جلوگیری می کند.در کفش چرم به دلیل منافذی که وجود دارد کف پا کمتر عرق می کند.

کفش
ژل سیلیکونی کفش

کاهش فشار روی پا چگونه ممکن است؟

می توانید از ژل سیلیکون یا نوار فوم چسبی در نقاط مختلف کفش استفاده کنید. این دو مورد را می توان از داروخانه ها یا کفاشان تهیه نمود. ژل سیلیکونی به راحتی قابل جا به جایی است و می توانید برای کفش های دیگر نیز استفاده کنید؛ اما نوار فوم را باید برش دهید تا به میزان دلخواه برسد و البته با چسباندن آن نمی توانید به راحتی آن را جدا کرده و برای دیگر کفش ها استفاده کنید.


تراز کردن ارتفاع کفش

گاهی در کفش های پاشنه بلند، زاویه بین پاشنه پا و توپی آن خیلی زیاد شده و باعث می شود تا پای شما به جلو رفته و انگشتان پا به شدت به سمت پنجه کفش فشرده شوند. با کاهش ارتفاع این مشکل را برطرف کنید. بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید و به دنبال کفاشی برگردید که دستگاه و وسیله لازم برای این کار را داشته باشد. هر کفش پاشنه بلند را می توان تا 1 اینچ معادل 2.54 سانتی متر کوتاه کرد.


اندازه کردن سایز کفش

کفش های بزرگ را با قرار دادن کفی های ساده یا سیلیکونی می توان کوچک تر کرد؛ اما کفش های که کوچک هستند را باید کشیدن، بزرگتر کرد. برخی از کفش های حالت ارتجاعی دارند و این کار راحت است. یکی از نکات مثبت کفش چرم آن است که می تواند قالب و فرم پا را بگیرد. چرم از پوست حیوانات تهیه می شود و پوست حالت ارتجاعی خوبی دارد. انعطاف پذیری چرم نیز کمک می کند کفش های چرمی به خوبی قالب پای افراد شوند.
برای بزرگ کردن سایز کفش، هنگام شب یک قالب کفش را درون آن قرار دهید. قالب های کفش علاوه بر ایجاد حالت کششی، باعث می شوند تا کفش فرم و حالت خود را حفظ کند. این روش برای کفش چرم یا جیر مناسب است اما روی لاستیک و پلاستیک تاثیر نخواهد گذاشت. برای کفش های که از مواد طبیعی ساخته می شوند از سشوار برای نرم کردن و کشش آن ها استفاده کنید. این روش برای مواد نفتی مانند پلاستیک مناسب نیست و به آن صدمه خواهد زد. همچنین برای خشک کردن چرم طبیعی از سشوار استفاده نکنید.
اگر کفش های شما نو هستند، نگران نباشید در طول روز در مدت های کوتاه، همراه جوراب چند بار آن ها را بپوشید. با گذشت زمان کفش قالب پای شما خواهد شد و در هنگام پوشیدن پا را اذیت نخواهد کرد.

آیا کفشی که می پوشید سایز مناسبی دارد ؟

سایز کفش من چنده؟


رفع بوی بد کفش

همانطور که گفتیم می توانید با استفاده از پودر بچه از عرق کردن آن جلوگیری کنیم؛ اما کفش های قدیمی را چه کنیم؟ چگونه از بوی بد آن ها رها شویم؟ در ابتدا با گذاشتن آن ها در هوای آزاد اجازه دهید هوای درون آن ها تهویه شود. مقداری سرکه را به نسبت مساوی با آب ترکیب کنید و به صورت اسپری به درون کفش بزنید. اجازه دهید تا خشک شود و سپس آن ها را بپوشید.

این روش را برای کفش های که جنس لطیف و رنگ های روشن دارند امتحان نکنید، به جای آن از ماسک های بو گیر طبیعی مانند پوست مرکبات (مثل پرتغال)، کیسه های چای، اسطوخودوس و دیگر گیاهان معطر استفاده کنید. کفش چرم قابلیت تنفس دارد و پای شما همواره جریان هوا را حس خواهد کرد. این جریان هوا از طریق منافذ وارد کفش می شود و بوی بد را همراه خود خارج می کند. بعلاوه، کفش چرم بوی طبیعی دارد.


پا قلب دوم

همواره سعی کنید کفشی در اندازه مناسب بخرید. کفش های بیش از اندازه تنگ علاوه بر ایجاد تاول و زخم بر پوست باعث می شوند استخوان بندی انگشتان پا پس از مدتی تغییر پیدا کرده و مشکلات جدی ایجاد خواهند کرد. پس همواره کفشی در ابعاد و قالب پای خود تهیه کنید.

ثبت دیدگاه