این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

واکس مناسب برای کیف و کفش چرم

واکس مناسب برای کیف و کفش چرم

پیدا کردن واکس مناسب برای کیف و کفش چرم مردانه و زنانه آسان است، با خواندن این مطلب می توانید واکس کیف و کفش صحیح و متناسب با نوع چرم خود را انتخاب کرده و نحوه تمیز کردن کیف و کفشتان را یاد بگیرید. چرم طبیعی ماده ای گران است، منظور ما تنها برچسب قیمتش نیست. این ماده از نظر دوام و زیبایی ارزشمند و گران مایه است.
چرم به طور معمول سرسخت و بادوام است، اما حتی آن هم به نگهداری و مراقبت درست احتیاج دارد. هر چه بهتر از آن مراقبت کنید طول عمرش بالاتر خواهد رفت. اگر به براق و نو بودن کیف و کفش چرم خود اهمیت می دهید باید واکس مناسبی برایش انتخاب کنید.

بهترین نوع واکس کیف و کفش چرم چیست؟

می دانستید اکثر افرادی که در مد و فشن هستند، اعتقاد دارند که «کفش تمیز بهتر از کفش نو کثیف است». کفش نو می تواند زیبا و جذاب باشد اما اگر از آن مراقبت نکنید به زودی جذابیت خود را از دست می دهد، پس کفش تمیز چه قدیمی و چه جدید همیشه جذابیت دارد.

اگر بهترین لباس را هم به تن داشته باشید، کفش های کثیف و خاک گرفته اثر آن ها را هم از بین می برد. چرم طبیعی و محصولاتش از این قاعده مستثنا نیستند. کیف و کفش های شیک و براق چرمی می توانن نظر هر کسی را جلب کنند. پس با انتخاب بهترین نوع واکس به حفظ دوام و کیفیت کیف و کفش چرم زنانه و مردانه خود کمک کنید.

در صورت استفاده نکردن از روغن مناسب و واکس کیف و کفش، چرم پوسته پوسته می شود، چین و چروک می خورد و ساییدگی ها رویش ظاهر خواهند شد. پس از واکس های متفرقه و نامناسب استفاده نکنید. از واکس های مایع یا کرمی استفاده نکنید چرا که به مرور زمان تاثیرات منفی روی چرم خواهند گذاشت. به جای آن واکس های جامد و عادی را مورد مصرف قرار دهید. نحوه واکس زدن صحیح را نیز برایتان توضیح خواهیم داد.


چه واکس های برای کیف و کفش وجود دارد؟

واکس کیف و کفش چرم به دو شکل در بازار یافت می شود. نوع کرم که ماده ای تمیز کننده است و درخششی مات به ظاهر کفش می دهد. شاید این گزینه برای کفش های که سفت و خشک شده اند گزینه مناسبی باشد. کرم تمیز می کند و جلا می دهد. این نوع واکس برای افرادی که به تازگی می خواهند کفش خود را واکس بزنند و به نوعی تازکار هستند مناسب است یا افرادی که بسیار عجله دارند و می خواهند سریع ظاهر کفش خود را بهبود دهند.

کیف و کفش چرم

واکس مناسب برای کیف و کفش چرم

نوع دیگر موم بوده که ما آن را تحت عنوان «واکس» می شناسیم که یک تمیز کننده و براق کننده جامد است. این ماده از تربانتین تهیه می شود و حالت روانی مانند کرم ندارد. این ماده برای کیف و کفش چرم مناسب تر است و باعث افزایش طول عمر و ماندگاری و همچنین درخشش چرم خواهد شد.

هر چند نحوه استفاده از آن کمی پیچیده تر و طولانی تر است. هیچ گاه بیش از اندازه از موم استفاده نکنید چرا که جلا دادن کیف و کفش سخت می شود و ممکن است منافذ و خطوط طبیعی آن را به طور کامل ببندید و قابلیت تنفس را از چرم بگیرد.
به طور کل، برای براق کردن، ماندگاری بالا و مقاومت در برابر آب از نوع موم یعنی واکس جامد استفاده کنید و برای باز کردن منافذ از کرم. چرم از هر دوی این ماده می تواند تغذیه کند.



نحوه صحیح واکس زدن کیف و کفش چرم

ابتدا محیط اطراف خود را آماده کنید. چند روزنامه یا پارچه ای مخصوص به واکس زدن را روی محیطی که می خواهید واکس بزنید پهن کنید. بند ها را جدا کنید تا هم واکسی نشوند و هم بتوانید داخل کفش را به راحتی تمیز کنید. بند ها را می توانید با دست یا درون ماشین لباسشویی بشویید.
• گرد و خاک با رفت و آمد روزانه ما بر روی کیف و کفش چرم ما می نشیند، در نتیجه در این مرحله باید با یک برس نرم این گرد و غبار را از روی سطح چرم پاک کنیم. هیچگاه از برس زبر برای تمیز کردن محصولات چرمی استفاده نکنید یا برس را با فشار روی کفش نکشنید چرا که خود آن می تواند باعث ایجاد خطوط ناخواسته و حتی پوسته پوسته شدن چرم بشود.
• پارچه ای را کمی به محلول آب و صابون آغشه کنید و به آرامی روی سطح محصول چرم طبیعی خود بکشید تا سطح آن کاملا از کثیفی و آلودگی ها پاک شود. سپس اجازه دهید در یک اتاق خنک خشک شود. هیچگاه کیف و کفش چرم خود را در معرض آفتاب مستقیم یا در کنار بخاری قرار ندهید تا روند خشک کردن را تسریع کنید.
• برای پاک کردن سفیدک های کفش از محلول آب و سرکه استفاده کرده و با یک دستمال تمیز و نرم روی سفید ها بکشید. سپس با یک پارچه خشک سطح آن را پاک کنید.
• سعی کنید تا حد ممکن از برس های مخصوص استفاده کنید. اگر برس نتوانستید تهیه کنید، به طور معمول واکس کیف و کفش با یک ابر همراه هستند، منتها قبل از استفاده، از سالم بودن آن مطمئن شوید.
• با استفاده از برس، سطح روی محصول چرمی خود را با واکس بپوشانید. بعد یک حوله یا دستمال تمیز پیدا کرده و با آن واکس را پخش کنید.
• با برس مخصوص برق انداختن با حرکات سریع رفت و برگشتی روی سطح محصول چرمی خود آن را برق بیندازید. این کار را تا زمانی انجام دهید که کیف و کفش چرم شما براق شود و اثر از گلوله های واکس یا مشابه آن روی محصول باقی نماند.
• کیف و کفش چرم خود را به مدت حداکثر دو ساعت در محیطی خنک و به دور از گرد و غبار قرار دهید تا خشک شود.
• در انتها، آن ها را در محیطی بسته برای مثال جعبه مخصوص خود قرار دهید تا خاک روی ننشیند.
دقت کنید این نوع واکس برای انواع چرم با سطح صاف مناسب است. چرم های جیر را تنها با استفاده از دستمال و برس های مخصوص تمیز کنید. همچنین با گذاشتن چند گلوله روزنامه درون کیف یا گذاشتن قالب درون کفش به حفظ فرم و حالت کیف و کفش چرم خود کمک کنید.

ثبت دیدگاه