این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

آیا هدایای تبلیغاتی ابزار اثربخشی در بازاریابی هستند؟

آیا هدایای تبلیغاتی ابزار اثربخشی در بازاریابی هستند؟

برای آن دسته از کسانی که با هدایای تبلیغاتی آشنا هستند، این نوع هدایا اثر بسزایی در بازاریابی دارند،خاطرنشان می کنیم که هدایای تبلیغاتی،اشیا یا محصولات ریز و درشتی هستند که با درج نام تجاری ،لوگو یا پیام تبلیغاتی یک شرکت ،اثربخشی برنامه های بازاریابی و ارتباطی شرکت ها را افزایش می دهند هدف نهایی از به کارگیری این ابزار دست یابی به درآمدهای بالاتر برای شرکت ها با ارائه ی هدیه به مشتریان بالقوه و حک کردن نام و نشان تجاری شرکت در ذهن و خاطر مشتریان است. اگرچه امروزه استفاده از این هدایا ممکن است به عنوان راه حل ساده و پیش پا افتاده ای جلوه کند، اما باید عنوان کرد که این صنعت در آغاز فعالیت خود با چالش های متعددی روبروه بوده است .

کاربرد این محصولات

بگذارید نگاهی به یکی از ابتدایی ترین کاربردهای هدایای تبلیغاتی بیندازیم تحقیقات نشان می دهد که در سال 1789،زمانی که جرج واشنگتن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده امریکا انتخاب شده، در طول فعالیت های انتخاباتی خود ،اقدام به توزیع انبوهی از قاب های کوچک با شمایل خود برای یادگاری به مردم می کرد .توزیع تقویم های تبلیغاتی و انواع یادگاری های چوبی به مشتریان از سال های ابتدایی قرن نوزده رواج داشت .با وجود این، ارائه ی هدایای تبلیغاتی در حجم انبوه به مشتریان بالقوه از سوی شرکت ها تا نیمه ی دوم قرن نوزدهم ،رونق نیافت. درسال های پایانی این قرن به تدریج شرکت ها دریافتند که این ابزار تا چه حد می تواند در بهبود وضعیت کسب و کار و افزایش فروش آن ها تاثیر گذار باشد و به تدریج صنعت تولید هدیه های تبلیغاتی به صورت امروزی شکل گرفت .

 

هدیه تبلیغاتی

شک نکنید که طراحی و توزیع این هدایا به طور مثال هدیه دادن کیف دستی و دوشی به کارکنان و حتی مشتریان وفادارمی تواند برای شما سود آور باشد؛برخی افراد ممکن است در اثربخشی این شیوه از تبلیغات تردید داشته باشند اگر در جستجوی شیوه ای برای انگیزش بیشتر کارکنان خود یا درصدد تحکیم پایه های کسب و کار خود هستید اگر قصد دارید میزان توصیه ی نام و نشان تجاری را در میان مشتریان افزایش دهید ،یا می خواهید حجم بازدیدکنندگان را از غرفه ی کالاهای خود بیشتر کنید، اگر می خواهید میزان حمایت از موسسه ی خود را به هر طریق ممکن افزایش دهید ،در تمامی این موارد،بهره گیری از هدایای تبلیغاتی ،بهترین پاسخ به خواسته ی شما است .

بنابراین ،هدایای تبلیغاتی کاربردهای متعددی را در بر می گیرد به عنوان مثال؛ممکن است یک مدیر عامل تصمیم بگیرد برای پاداش دادن به کارکنان خود ،اسباب و وسایل میز یا اتاق کار آن ها را چه درسطح وسایل ساده ای نظیر لیوان و چه در سطح ابزارهای فنی و تکنیکی تغییر دهد و یا در زادروز کارکنان هدیه ای ماندگار دهد ؛ به این ترتیب ضمن تقویت روحیه ی کاری در کارکنان و نشان دادن توجه و حمایت خود از آن ها با درج لوگو یا پیام های سازمان ،بخشی از فعالیت های برندسازی درون سازمانی را از این طریق اجرا کند . دپارتمان های بازاریابی شرکت ها نیز با طراحی و سفارش انواع کالاها و درج نام و لوگوی سازمان بر روی آن ها در رویدادهای تجاری یا تعاملات با مشتری بالقوه تلاش می کنند تا از این طریق برخی از هدف های خود را محقق سازند .

امروزه ،اثربخشی هدایای تبلیغاتی برای همگان روشن است. تحقیقات نشان می دهد که مشتریان -چه مشتریان جدید و بالقوه و چه مشتریان قدیمی و وفادار سازمان -پس از دریافت هدیه ،سریع تر به شرکت مراجعه می کنند و میزان سفارشات مجدد آن ها افزایش می یابد و در هرصورت بیش از آن دسته از مشتریانی که هدیه ای دریافت نکرده اند ،خرید می کنند یا ارتباط برقرار می کنند.

ثبت دیدگاه