این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

نکات مهم هنگام خرید کفش

نکات مهم هنگام خرید کفش

در هنگام خرید کفش بسیار دقت کنید، چرا که سلامت پای شما به آن بستگی دارد. کفشی که قصد دارید به طور روزمره از آن استفاده کنید باید پشتیبانی کافی برای پای شما داشته باشد تا سلامت جسمی شما به خطر نیفتد. اما چطور کفش مناسب را پیدا کنیم؟ کفشی که راحت، زیبا و از پشتیبانی کافی برخوردار باشد؟


نکات مهم هنگام خرید کفش


در ابتدا با کفش های که هم اکنون در قفسه دارید شروع کنید. بر روی یک تکه کاغذ پابرهنه بایستید و با مدادی دور پای خود را خط بکشید. اکنون کفش های قدیمی خود را یک به یک بردارید و آن‌ها را در طرح به جا مانده بگذارید.

اگر کفش های شما راحت و مناسب باشند باید با طرح کلی پای شما مطابقت کنند. کفش هایی که باعث ناراحتی و درد می شوند را پیدا کنید. اگر خانم هستید، اکثر اوقات کفش های که باعث ناراحتی می‌شوند پنجه باریک یا پاشنه‌های بلند نازک دارند. ببیند آیا پنجه کفش شما از پنجه‌ی طرح پای شما کوچک تر است یا خیر.
هنگامی که آماده شدید با کفش های ناراحت کننده خداحافظی کرده و کفش های بهتری را جایگزین آن‌ها کنید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید :
1- اگر به صورت حضوری قصد خرید کفش را دارید، هنگام عصر یا نزدیک های غروب این کار را انجام دهید. در طول روز هوای گرم و پیاده‌روی‌های مکرر باعث متورم شدن پای شما می‌شود.
2- جورابی را که قصد دارید با آن‌ها کفش را بپوشید را آماده کنید. اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید همواره بعد از دریافت کفش آن را با جوراب مد نظر امتحان کنید.
3- در کفش بایستید و مطمئن شوید حداقل به اندازه یک بند انگشت بین پنجه پای شما و جلوی کفش فاصله وجود داشته باشد.
4- اگر کفش از اطراف مقداری تنگ است، نگران نباشید پس از مدتی فرم و قالب پای شما را می‌گیرد. اما اگر بخش پنجه یا پشت پای شما را میزند، برای تعویض آن اقدام کنید. پارینه تا 15 روز کالای خریداری شده را باز پس می‌گیرد، پس بابت خرید آنلاین نگرانی نداشته باشید.
5- پس از پوشیدن کفش قدم بردارید. آیا پا به راحتی در آن حرکت می‌کند؟ کفش‌های بیش از حد بزرگ یا تنگ را انتخاب نکنید.
6- در هنگام خرید حضوری، چند سایز مختلف را امتحان کنید. می‌دانستید که اندازه هر پا با جفت خودش می‌تواند متفاوت باشد؟ در بسیاری از کشورها هر دو پا را اندازه گیری می‌کنند و کفشی مناسب برای اندازه‌ی هر پا را به شما خواهند داد.
7- برندهای آشنا و تضمین شده را امتحان کنید. اما به خاطر داشته باشید در انتها شما قاضی واقعی هستید و باید کفش مناسب را در میان برندهای معروف انتخاب کنید.
8- داخل کفش را حس کنید. آیا درز یا برچسبی وجود دارد که پا را ناراحت کند؟ این موارد ممکن است بعدها باعث ایجاد تاول شوند.
9- زیر کفش را نیز بررسی کنید. آیا به اندازه کافی محکم هستند تا در برابر اشیاء تیز از پای شما محافظت کنند؟ درون کفش چطور، آیا کفی‌ها در برابر ضربه مقاوم هستند و به قوس پا صدمه نمی‌زنند؟


انتظارات خود را بالا نگه دارید

بهتر است کفش از چرم نرم تهیه شود تا علاوه بر محافظت کردن از پای شما فضای کافی برای حرکت در آن را برای شما فراهم کند. البته برای افرادی که مشاغلی خطرناک و سخت دارند، یک کفش چرم مقاوم با ضخامت بیشتر بهتر خواهد بود.

کفشی که بتواند ضربه‌های شدید را در محل کارگاه یا پروژه‌های ساختمانی بگیرد و از پشتیبانی قوی برای پا باشد. در هنگام خرید پس از پوشیدن کفش اگر پنجه شما به بخش جلوی کفش برخورد می‌کند، به هیچ عنوان آن را نخرید. پا باید به اندازه کافی فضا برای حرکت و تنفس داشته باشد.

پا قلب دوم است و شما حرکت، تعادل و سلامتی خود را به آن مدیون هستید پس هنگام خرید کفش توقع خود را تا حد ممکن بالا ببرید و بهترین را انتخاب کنید.


کفش باید منعطف باشد!

وقتی اندازه و عرض کفش درست بودند، باید توجه خود را به نرم بودن چرم و به طور کل انعطاف پذیری کفش معطوف کنید. برخی افراد انعطاف پذیری و نرمی کفی کفش را ممکن است اشتباه بگیرند. پس، آزمایش خمش را انجام دهید. یعنی پاشنه پا و ناحیه پنجه را به سمت یکدیگر خم کنید، اگر به راحتی این کار انجام شد، کفشی انعطاف پذیر دارید.


به ظاهر کفش اهمیت دهید

دقت کنید که روی و زیر کفش از چه جنسی ساخته شده است. مواد مصنوعی و پلاستیکی قابلیت تنفس پا را می‌گیرند. شاید برای صندل یا دمپایی جلو باز جنس پلاستیکی خوب باشد، اما شما به دنبال کفشی می‌گردید که بتوانید در طول روز و پیاده روی های طولانی استفاده کنید علاوه بر آن، می‌خواهید در محیط اداری جذاب و شیک نیز به نظر برسید.

پس، باید به دنبال کفشی با قابلیت تنفس باشید. انسان‌ها هر روز حدود 0.1 کلوار از ناحیه پا تعریق می کنند. بنابراین باید کفش بتواند جریان هوا را عبور دهد و رطوبت اضافه را جذب کند. کفش چرم طبیعی انعطاف پذیر بوده و منافذ زیاد آن باعث جذب رطوبت و عبور هوا می‌شود. در نتیجه کفش چرم باعث می‌شود پای سالم و بدون بوی عرق داشته باشید.


کفش های طبی چرم برای راحتی و زیبای

یک کفش طبی می‌تواند برای افراد مختلفی مناسب و کارآمد باشد. افرادی که از کمردرد رنج می‌برند یا خانم‌های بارداری که فشار زیادی بر کمر و پاهای خود احساس می‌کنند. این افراد به کفشی طبی نیازمندند.

درباره خرید کفش های طبی در مقاله ای جداگانه توضیح داده‌ایم که خواندن آن نیز خالی از لطف نیست. سعی کنید تا حد امکان از پوشیدن کفش‌های تنگ و پاشنه بلند خودداری کنید. کفش پاشنه بلند علاوه بر فشار بر قسمت پنجه و قوس پا، می‌تواند در هنگام پیاده روی باعث پیچ خوردگی پا شود.

ثبت دیدگاه