این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

مناسب‌ترین کفش برای پای شما کدام است؟

مناسب‌ترین کفش برای پای شما کدام است؟

هر انسان با یک طول عمر متوسط، مسافتی به اندازه پنج دور، دوره‌ کره‌ی زمین راه می‌رود. با این حال ما به ندرت به پا و کفشمان اهمیت می‌دهیم. در حقیقت کفش‌ها مهمترین بخش لباس یک فرد هستند به طوری که هیچ یک از آیتم‌های دیگر لازم نیست اینطور کاملاً مناسب و اندازه باشند و یک نقش مکانیکی ضروری مانند انتقال وزن بدن ایفا کنند. جدا از ناراحتی آنی پا، کفش نامناسب و اشتباه ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در قسمت پایین کمر، لگن و پا شود.
به علاوه افتادن و برهم خوردن تعادل که می‌تواند عواقب ناگواری در افراد به ویژه افراد مسن داشته باشد، در بین رایج‌ترین مشکلات برای افرادی است که از کفش نامناسب استفاده می‌کنند.

 

کفش های مناسب چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی‌های زیادی برای کفش خوب وجود دارد. معمولاً قیمت فاکتور مناسبی برای نشان دادن برتری یک کفش نسبت به دیگری نیست. شما باید دنبال ویژگی‌های دیگری برای تشخیص تناسب آن داشته باشید که در ادامه به توضیح برخی از آن ها می‌پردازیم:


1. قابلیت تنظیم داشته باشد

بهتر است گشادی و تنگی کفش توسط بند یا دکمه قابل تنظیم باشد. اینگونه پا حس راحتی بیشتری در کفش دارد و پوشیدن و درآوردن آن راحت‌تر است. بعلاوه با این کار می‌توانید فشاری که از سطح کفش به پا وارد می‌شود را نیز تنظیم کنید.


2. پایداری در پاشنه‌ی کفش

پاشنه‌ی کفش باید نرم و پایدار باشد و از حرکت عمودی یا افقی پاشنه جلوگیری کند. سفتی بیش از حد و نرمی بیش از حد هر دو در ایجاد کمردرد موثراند.


3. به اندازه‌ی کافی جادار باشد

باید فضای کافی در جلوی کفش برای پای شما وجود داشته باشد. در طول راه رفتن طبیعی کفش‌ها جا باز می‌کنند و از هر طرف تقریباً یک سانتی متر گشاد می‌شوند. بنابراین شما باید کفشی را انتخاب کنید که از انگشت بلندتر شما کمی یعنی به اندازه‌ی عرض انگشت بلندتان بلندتر باشد.

فضای جلوی کفش باید به گونه‌ای باشد که اولاً باعث فشرده‌سازی انگشتان بهم نشود که احتمال بروز عفونت قارچی لای انگشتان یا ظهور عارضه‌هایی مانند انگشت چنبری یا انحراف شست پا به داخل را سبب می‌شود و دوماً باید فضای کافی برای حرکت آن ها در هنگام راه رفتن را فراهم کند.


4. پاشنه‌ی نهایتاً تا 2.5 سانتی متر

در مورد معایب کفش‌های پاشنه بلند مقالات زیادی نوشته شده است. از درد کمر گرفته تا از بین رفتن قوس طبیعی کمر و برهم خوردن تعادل. اما در هر زمینه‌ای رعایت تعادل مفید واقع می‌شود. پاشنه‌ی کفش نباید از 2.5 سانتی متر بلندتر باشد. در غیر این صورت پاشنه و مچ پایداری خود را از دست داده و بنابراین منجر به پیچ خوردن و درد پا می‌شود.


5. شرایط خوبی داشته باشد

کفش شما هرچقدر که طراحی مناسبی داشته باشد برای استفاده‌‌ی محدودی طراحی شده است. کفش‌های خود را بررسی کنید و آن هایی که کهنه شده‌اند را کنار بگذارید زیرا این کفش‌ها عملکرد طبیعی خود را از دست داده‌اند. ادامه دادن به استفاده از کفش‌های فرسوده تنش و تاثیر آن ها روی پا و مفاصل را افزایش می‌دهد که منجر به آسیب به بدن می‌شوند. مثلاً گفته شده است که یک جفت کفش ورزشی باید نهایتاً بعد از 500 تا 650 کیلومتر تعویض شود.


6. وزن کفش

هیچکس نمی‌خواهد پایش در کفشی باشد که سنگین و ناراحت باشد. کفش‌های سبک تنفس بیشتری دارند و تجربه ی راه رفتن خوبی به شما می‌دهند. کم بودن وزن آنها باعث راحتی در حین راه رفتن می‌شود. بیشتر کفش‌هایی که به منظور پیاده‌روی طراحی شده‌اند سبک‌اند و احتمال درد کمر را به حداقل می‌رسانند.


7. طراحی قابل تنفسی

تنفس پا در کفش نقش زیادی در جلوگیری از خستگی پا و ایجاد بوی بد ایفا می‌کند. برخی از کفش‌ها از روکش‌هایی استفاده می‌کنند که امکان حرکت هوا و تنفس پا را میسر می‌سازند و برخی دیگر با ایجاد سوراخ‌های ریز و سوزنی -معمولاً روی پنجه‌ی پا- این امر را محقق می‌سازند.


8. حمایت کافی کفش از پا

کفش‌هایی که سطح باز زیادی دارند، امکان آسیب به پا را افزایش می‌دهند. حمایت کم کفش از پا در کفش‌هایی مانند صندل باعث می‌شود فرد برای نگه داشتن پا در کفش انگشتانش را خم کند یا فشار زیادی به کف پا وارد کند که در دراز مدت منجر به بروز عوارضی همچون انگشت چنبری و فشار کف پا می‌شود.


9. کفی مناسب

در کف پا یک قوس طبیعی وجود دارد که فشارهای ناشی از وزن بدن را کنترل می‌کند. در کفش‌هایی که کفی‌های سفت یا صاف دارند، این قوس طبیعی از بین می‌رود که درد زیادی را به ناحیه‌ی کمر و پایین ستون فقرات وارد می‌کند.


10. جنس روکش کفش

درست است که روکش‌هایی که از وزن کفش بکاهند یک مزیت به حساب می‌آیند اما باید توجه داشت این روکش نباید به گونه‌ای باشد که حمایت از پای فرد کاهش پیدا کند یا در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت نداشته باشد. کفش‌های پارچه‌ای اگرچه کفش سبکی به شما ارائه می‌دهند اما در برابر ضربه از پای شما مراقبت نمی‌کنند و نسبت به آب نفوذپذیراند.


11. در نظر گرفتن کاربرد کفش در هنگام خرید

نهایی‌ترین فاکتور در انتخاب کفش، مناسب بودن اندازه‌ی آن برای شما و کاربردی که از آن انتظار دارید است. مثلاً قرار است روزانه چه مدتی از کفش استفاده کنید؟ قرار است آن را در شرایط آب و هوایی بپوشید؟

این کفش را در کجا استفاده خواهید کرد، مهمانی، سر کار یا ورزش؟ پاسخ به این قبیل سوالات می‌تواند در انتخاب کفش مناسب به شما کمک نماید.
طراحان شرکت پارینه چرم در تلاش‌اند که کفش های چرم با کیفیت و با تمام ویژگی های بالا به شما ارائه دهند. کفش چرمی محکم و در عین حال سبک که کلیه‌ی اصول ارگونومیک پا در آن ها رعایت شده است و سلامت پای شما را در اولویت قرار داده باشد پس می‌توانید آسوده خاطر خرید کنید.
این هنر پارینه است که از چرم طبیعی کفش‌هایی چرمی در تنوع مختلف و کیفیت بالا و صد البته سالم و مناسب تولید کرده که می‌توانند هدیه‌ی ارزشمندی برای شما و عزیزانتان باشد.
شرکت پارینه چرم با تکیه بر دانش و نیروی ملی سال ها است که در خدمت شما مشتریان عزیز بوده و محصولات چرمی را به بازار عرضه می‌نماید که سزاوار مشتری ایرانی باشد. هنر ایرانی، کیفیت جهانی.

ثبت دیدگاه