این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

صافی کف پا و کفش مناسب آن

صافی کف پا و کفش مناسب آن

اگر به پیاده روی علاقه‌مند هستید یا کار شما شامل پیاده روی های روزانه طولانی می‌شود از قضا کف پای صاف نیز دارید، پس باید به دنبال کفشی بگردید که راحت و پشتیبان پای شما باشد. انجام ورزش‌های مفید و روزانه برای بهبود صافی پا مهم است، اما داشتن یک کفش خوب به مسئله کمک خواهد کرد.

به خصوص برای افرادی که روزانه مجبور هستند برای رفتن و انجام کارها مسافت های طولانی را طی کنند. یکی از نکات مثبت کفش چرم پشتیبانی کاملش از پا است. چرم به خوبی فرم و قالب پای شما را به خود می‌گیرد و انواع طبی آن نیز موجود است، اما پیش از آنکه به مزیت‌های چرم بپردازیم، بیایید نکات مهم و اصلی در انتخاب یک کفش مناسب برای افرادی که صافی پا دارند را با یکدیگر برشماریم.


کفش مناسب برای صافی کف پا


قوس کف پای شما از یک منحنی در استخوان های تارسال و متاتارس ساخته شده که به عنوان یک کمک فنر طبیعی عمل می کنند. هنگام ایستادن، پیاده روی، دویدن یا هر حرکتی روی پاهای شما، قوس پا است که ضربه های وارد شده به ناحیه پا، مچ، زانوها و باسن را کاهش می‌دهد.

ارتفاع این قوس مشخص می‌کند که آیا فردی دارای قوس بالای غیر معمول، قوس معمولی، قوس کم یا کف پای صاف است. افرادی که فاقد قوس هستند در دسته‌ای قرار می‌گیرند که به عنوان صافی کف پا شناخته می‌شود و بیشتر از دیگران مستعد استرس روی بدنشان و آسیب‌پذیرتر هستند.

اگر کف پای صاف دارید باید هنگام انتخاب کفش توجه بیشتری به خرج دهید و گزینه ای را انتخاب کنید پشتیبانی کافی را دارد. سه نوع کفش برای صافی کف پا را توصیه می شود؛ که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کفشی که پشتیبانی کافی دارند:

افرادی که کف پای صاف دارند نباید هیچ‌گونه کفش بدون تیکه گاه مانند صندل، کفش‌های پاشنه بلند و مدل های تابستانی را بپوشند. کفش هایی که تیکه گاه و پشتیبانی کافی ندارند به بلند کردن قوس پا کمکی نخواهند کرد. برخی از کفش ها با پشتیبانی اضافی نیز طراحی شده اند تا از نظر فنی به ایجاد یک قوس معمولی در پا کمک کنند. کفش چرم طبی به طور کامل پا را در برمی‌گیرد و برای خانم‌ها و آقایان مناسب است.

بسیاری از افراد از انتخاب کفش‌های طبی دوری می‌کنند چرا که به دنبال کفش‌های هستند که ظاهری زیبا و شیک داشته باشد، در حالی که بسیاری از کفش های طبی، از جمله کفش طبی چرمی علاوه بر ظاهر زیبا به خوبی از پای افراد محافظت می‌کنند.

کفش های مقاوم و مستحکم:

افرادی که دارای پاهای صاف هستند هنگام قدم زدن و دویدن تمایل دارند تا مچ پای خود را به سمت داخل بچرخانند. این امر باعث استرس و فشار در مچ، زانو و کف پاها می‌شود و مشکلات و خطرات پا را افزایش می‌دهد.

قوس‌های معمولی به افراد کمک می‌کنند تا هنگام گام برداشتن، پا را از استرس و فشار بیش از حد حفظ کنند، اما افرادی که پای آن ها قوس مناسبی ندارد، به کفش‌هایی نیاز دارند که مقاوم یا مستحکم باشد و حالت پای آن‌ها را اصلاح کند.

کفش های کنترل حرکت:

کف صاف پا به کنترل بیشتری برای ایجاد تعادل در هنگام دویدن و راه رفتن نیازمند است. کفش هایی طراحی شده‌اند که حرکت فرد را به خوبی کنترل می‌کنند. آن‌ها بخش‌های اضافی در بخش مچ دارند که حرکت پا به سمت جلو را تنظیم کرده و از پیچ‌های ناگهانی آن جلوگیری می‌کنند. درون کفش نیز کفی قرار می‌گیرد تا قوس لازم ایجاد شود.


آیا کف پای صاف دارید؟

اگر هنوز به سراغ دکتر نرفته‌اید و مطمئن نیستید که آیا کف پای شما قوس معمولی دارد یا صاف است، می‌توانید به راحتی خودتان در خانه این موضوع را بررسی کنید.
1. یک کاغذ یا سطح چوبی صاف را انتخاب کنید.
2. پای خود را مقداری خیس کنید.
3. بر روی صفحه ی صاف گفته شده قدم بگذارید.
4. پای خود را بردارید، باید بتوانید به طور کامل بخش پنجه پا و پاشنه را ببینید.
5. اگر دو بخش گفته شده به یکدیگر متصل بود و جای خالی میان آن‌ها دیده نمی‌شد، کف پای شما صاف است .
اکثر کودکان کف پای صاف دارند، در آن شرایط کف پای آن‌ها انعطاف پذیر است. وقتی بچه‌ها می ایستند، کف پای آن‌ها صاف به نظر می‌رسد؛ اما وقتی روی پنجه‌ی پای خود قرار می‌گیرند، قوس پا پدیدار می‌شود. بچه ها با بزرگ شدن صاحب قوس طبیعی پا می‌شوند.


دلایل ایجاد شدن صافی کف پا:


• مشکلات عصب
• تاندون های کشیده یا پاره شده
• آسیب یا التهاب تاندون ها در کف پا و در امتداد مچ
• استخوان های شکسته یا در رفته
• در برخی مشکلات سلامتی مانند آرتریت روماتوئید
• ناهنجاری از بدو تولد و ادامه یافتن آن‌ها در بزرگ‌سالی


دیگر فاکتورهای دیگر که ریسک این مسئله را افزایش می‌دهند:


• چاقی
• دیابت
• بالا رفتن سن
• حاملگی
اگر به دنبال کفش مناسب و مستحکم می‌گردید، کفش‌های طبی با پشتیبانی کامل را انتخاب کنید. در صورتی که درباره کفش طبی چرمی سؤال دارید، می‌توانید از بخش پشتیبانی سؤالات خود را بپرسید. صافی کف پا را می‌توان با پوشیدن کفش‌های مناسب و انجام تمرینات ورزشی تا حد قابل توجه ای مداوا کرد، اما اگر صافی بر اثر ناهنجاری ها از بد تولد یا به صورت ارثی باشد، باید با پزشک متخصص این مورد را در میان بگذارید، با این وجود انتخاب یک کفش با پشتیبانی کامل به راه رفتن شما کمک خواهد کرد و از صدمات جدی تر جلوگیری می‌کند.

ثبت دیدگاه