این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

روش های نگهداری از کیف و کفش چرم

روش های نگهداری از کیف و کفش چرم

 تمام افرادی که کیف و کفش چرم دارند میخواهند همیشه زیبایی و براق بودن آنها را حفظ کنند. برای نگهداری از محصولات چرم طبیعی به بهترین شکل، آنها را مرتباٌ تمیز کنید، به خصوص در روزهای بارانی و برفی.

هر چند وقت یک بار از روغن و واکس های مخصوص برای براق کردن این همراهان دوست داشتنی استفاده کنید. شاید دوست داشته باشید آنها را ضد آب کنید، اگر چه برخی از مدلهای مدرن یک لایه محافظ دارند. علاوه بر پاک کردن، طریقه صحیح کنار گذاشتن آنها نیز در طول عمر آنها تاثیر خواهد گذاشت.


تمیز کردن کیف و کفش چرم

پاک کردن محصولات چرم به طور کل شامل چند مرحله ساده است، اما نکاتی وجود دارد که بر طول عمر و سالم ماندن آن ها تاثیر می گذارد. همچنین، مواردی است که باید از انجام آن ها خودداری کنید در غیر این صورت به  چرم خود آسیب خواهید رساند.

درست است که چرم ماده ای محکم و مقاوم بوده و می تواند شرایط سخت را تحمل کند، اما اگر به درستی از آن مراقبت نکنید طول عمرش به وضوح کاهش خواهد یافت. در ابتدا نگهداری کفش چرم طبیعی را مطرح خواهیم کرد.


چگونه از کفش چرم خود مراقبت کنیم

قدم اول: تمیز کردن کفش چرم

پس از استفاده روزمره، گرد و غبار را با یک دستمال تمیز پاک کنید. از فشار آوردن به لکه های عمیق خودداری کرده و در صورت نیاز از دستمالی آغشته به محلول صابون مایع و آب استفاده کنید. واکس و روغن مخصوص کفش چرم را خریداری کنید.

به طور معمول در بالای بطری های واکس ابری مخصوص گذاشته شده است، در غیر این صورت با یک دستمال تمیز و نرم مرحله واکس زدن را انجام دهید. از ابرهای معمولی یا قدیمی استفاده نکنید. یادتان باشد، محلول آب و صابون برای کفش های است که چرمی صاف دارند. برای مثال جیر چرم پارچه ای است که بافت دارد و صاف تلقی نمی شود.


مراحل واکس و روغن زدن:

• اگر کفشتان بند دارد ابتدا بند های کفش را خارج کنید.
• روغن و واکس را با کمک ابر مخصوص یا یک دستمال روی سطح کفش بکشید.
• با دستمالی دیگر روی سطح آن بکشید تا برق بی افتد.
• در محیط بسته و به دور از گرد و غبار قرار دهید تا خشک شود.
• هر 15 تا 25 بار استفاده از کفش، از روغن مخصوص استفاده کنید.

قدم دوم : پاک کردن لکه های نمکی شکل

گاهی مشاهده می کنیم که روی کفش ذرات سفید نمک مانند ایجاد شده است. با استفاده از ترکیب آب و سرکه آن ها را پاک کنید. این محلول باید به نسب یک به دو باشد. برای یک کاپ سرکه، دو کاپ آب اضافه کنید. به آرامی با یک دستمال تمیز این محلول را روی لکه های نمکی بکشید. دستمال را به صورت چرخشی روی کفش چرم نکشید، یک جهت مشخص را انتخاب کرده و نمک ها را به پایین بریزد.

چرم  طبیعی

روش های نگهداری از چرم طبیعی


قدم سوم: کفش چرم خود را با گرمای محیط خشک کنید.

هیچگاه از سشوار استفاده نکرده یا کفش های چرم در نزدیکی بخاری یا شوفاژ برای زودتر خشک شدن آن ها قرار ندهید. بگذارید با دمای محیط به تدریج خشک شوند. اگر آب زیادی روی آن ها وجود دارد، به کمک دستمالی خشک آن را پاک کنید. کفش های چرم در 15 دقیقه خشک می شوند، البته اگر مرحله خشک شدن هنگام شب انجام شود بهتر است.


قدم چهار: از قالب فرم دهنده استفاده کنید.

هنگامی که کفش را نمی پوشید، درون آن یک قالب فرم دهنده بگذارید. چرم طبیعی ممکن است در صورتی که به مدت طولانی آن را نپوشید، فرم و حالت خود را از دست بدهد. پس با کمک یک قالب فرم دهنده، شکل و قالب آن را حفظ کنید. روزنامه برای گرفتن رطوبت اضافی و حفظ چرم می تواند خوب باشد، اما به نگهداری شکل اصلی آن کمک نخواهد کرد.
نگهداری از چرم همانطور که گفتیم طول عمر آن ها را افزایش می دهد. کیف و کفش چرم می تواند از انواع مختلفی از چرم طبیعی ساخته شده باشند. برخی سطح صاف و مدل های دیگر از نوع بافت دار و جیر هستند. محصولات چرم را به آسانی با یک دستمال می توان پاک کرد، اما برای افزایش طول عمر کیف و کفش چرم ترفند های زیادی وجود دارد.

طریقه مراقبت از کیف چرم

1) همواره آن را تمیز نگاه دارید : با یک دستمال تمیز و نرم همراه با محلول آب و صابون مایع روی آن را تمیز کنید.
2) از واکس و روغن مخصوص به چرم برای برق انداختن آن استفاده کنید.
3) لکه و گرد و غبار را به سرعت پاک کنید. به جای ماندن آن باعث می شود پاک کردن آن سخت تر شود.
4) هنگامی که از کیف چرم استفاده نمی کنید، درون آن را با روزنامه یا پلاستیک پر کنید تا حالت خود را از دست ندهد.
5) اگر برای مدتی نمی خواهید کیف چرم را بیندازید، روی آن پوششی از جنس پارچه بکشید.
6) برای استفاده روزمره با دقت بیشتری از آن استفاده کنید.
چرم همانطور که می دانید از پوست طبیعی حیوانات تهیه می شود و می تواند آب را به خود جذب کند. اما آب بیش از اندازه، روغن طبیعی چرم را از بین می برد. این روغن طبیعی دلیل انعطاف پذیری و براق بودن محصولات چرمی است. به هیچ عنوان کیف و کفش چرم خود را در ماشین لباسشویی قرار ندهید. از سشوار برای خشک کردن آن ها استفاه نکنید. بهترین راه برای محافظت از آن ها در مقابل باران، استفاده از محصولات ضد آب است.
در انتها باید بگویم، از هر چیزی اگر به خوبی مراقبت شود، طول عمرش بالا خواهد رفت. کیف و کفش چرم نیز از این قاعده مستثنا نیستند. باید در مقابل گرد و غبار و خراش و بریدگی از آن ها محافظت کنید. چرم طبیعی می تواند فایده زیادی به همراه داشته باشد، هم از نظر ظاهری و هم مقاومت و دوام. اگر روی آن لکه ای عمیق ایجاد شد، یا بر اثر خراش و بریدگی مشکلی پیدا کرد حتما تعمیر آن را به متخصصان بسپارید.

ثبت دیدگاه