این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

روش های تمیز کردن کیف و کفش چرم

روش های تمیز کردن کیف و کفش چرم

کیف و کفش چرم خود را با وسایل صحیح پاک کنید تا همیشه از گرد و خاک به دور باشند. هیچ چیز جذاب تر از یک چرم براق و جذاب نیست. آن ها به طرز جادویی ظاهر و سطح کلاس شما را چند درجه بالاتر می برند.

یک ست کیف و کفش از جنس چرم طبیعی خاص و شیک است اما اگر آن را تمیز نگه ندارید ممکن است کیفیت و برق خود را به تدریج از دست بدهند. اما با هر وسیله ای نباید به تمیز کردن آن ها بپردازید. اگر به دنبال روش صحیح تمیز کردن کیف و کفش چرم خود به اینجا آمده اید، باید بگویم انتخاب درستی کردید. در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه با مراقبت به موقع و متداول می توانید محصولات چرم خود را سالم تمیز و جذاب نگهدارید.


تمیز کردن کفش چرم

نگاهی به کفش ها خود بیندازید. چرم هستند؟ ما هم همینطور فکر می کنیم. در اصل شرط می بنیدم که به خاطر آنکه به دنبال راه حل مناسب برای پاک کردن آن ها می گشتید به سمت این مقاله کشیده شده اید. چرم طبیعی ماده ای سرسخت، شیک و انعطاف پذیر است، اما حتی آن هم نیاز به مراقبت های خاصی دارد تا عمر طولانی تر داشته باشد.
اولین و مهمترین مرحله مراقبت از کفش ها بسیار ساده است : آن ها را تمیز نگه دارید. البته، این مورد بسته به نوع چرم شما می تواند روش های متفاوتی داشته باشد. کیف و کفش چرم مانند یک ماشین کاملا نو هستند، اگر به خوبی مراقبت کنید، آن ها هم به خوبی عمل خواهند کرد.

کیف وکفش چرم

روش های تمیز کردن محصولات چرم

با یک دستمال تمیز نمدار سطح روی کفش را به آرامی پاک کنید. اگر لکه ای مشاهده کردید که با دستمال پاک نمی شد، با فشار بیشتر اقدام به پاک کردن آن نکنید! نه تنها امکان دارد لکه گسترش پیدا کند، بلکه گرد و خاک های روی کفش می توانند بر اثر فشار روی چرم خط بیندازند. اگر لکه های قوی مشاهده می کنید، از ترکیب آب و کمی صابون استفاده کنید.
1) بند های کفش را باز کرده و کنار بگذارید یا اگر نیاز به پاک شدن دارند، آن ها را بشویید.
2) ترکیبی از آب و صابون مایع ایجاد کنید. میزان آب را بیشتر در نظر بگیرید.
3) یک دستمال کاملا تمیز و نرم پیدا کنید، پس از زدن در مخلوط تمامی قسمت های کفش را پاک کنید.
4) با یک دستمال دیگر، آب و کف های اضافی روی محصولات چرم خود را بگیرید.

محصولات چرم
اگر می خواهید مکان های که خراش یا سایش داشته اند را تمیز نماید، از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.
1- یک تکه پنبه را در مایع ضدعفونی کننده دست فرو کنید.
2- مکان های که روی کفش خراشیدگی ایجاد شده است را با پنبه پاک کنید.
3- اضافه مایعی که روی کفش باقی می ماند را با یک پارچه تمیز کنید.
برای براق کردن کفش ها سعی کنید از واکس های مرغوب استفاده نمایید. واکس و روغن مخصوص چرم باعث تقویت و افزایش طول عمر آن می شود. اگر از روغن استفاده می کنید می توانید چند قطره از آن را روی یک دستمال تمیز ریخته و روی کفش بکشید. سپس با استفاده از پارچه تمیز دیگری می توانید آن را برق بیاندازید.

اگر از واکس استفاده می کنید، ابرهای مخصوص آن را بکار ببرید. از ابرهای قدیمی برای اینکار استفاده نکنید چرا که گرد و غبار در آن ها باقی مانده و باعث ایجاد خراش بیشتر می شود. اگر می خواهید بیشتر به مراقبت از محصولات چرم خود بپردازید، از اسپری های ضد آب بر روی سطح آن ها بزنید. واکس زدن کفش را هنگام شب انجام دهید تا صبح خشک شده و آماده پوشیدن باشد.

آیا امکان ترمیم خراش های روی چرم وجود دارد؟

انواع چرم خود را به راحتی و در منزل ترمیم کنید


چگونه کیف چرم خود را پاک کنیم؟


پاک کردن کیف چرم و به طور کل محصولات چرم کار سختی نیست. تمیزکاری ابتدای آن بسیار آسان است و همه می توانند در خانه آن را انجام دهند. با تمیز کردن به موقع کیف و کفش چرم از به جا ماندن لکه های عمیق جلوگیری خواهید کرد.
1- با یک دستمال تمیز نمدار روی کیف را به آرامی پاک کنید.
2- می توانید از محلول های آماده پاک کننده کیف و کفش چرم استفاده کنید.
3- مقداری از محلول را روی دستمالی اسپری کرده و روی کیف بکشید.
4- می توانید به جای آن از ترکیب آب و صابون مایع استفاده کنید.
5- دستمال را به یک جهت بکشید. برای مثال از بالا به پایین. جهت را به یک باره تغییر ندهید.
6- سپس با یک دستمال روی سطح آن را از نم و آب اضافه خشک کنید.
7- اضافه دهید کیف چرم طبیعی حداقل برای 30 دقیقه در یک محیط بسته خشک شود.


نکته: از سشوار برای خشک کردن سریع تر آن استفاده نکنید! اگر عجله دارید، کیف را مقابل یک پنکه بگذارید. هوای خنک بر خلاف هوای داغ و گرم، به کیف شما آسیب نمی رساند.
هنگامی که کیف خشک شد از روغن مخصوص به محصولات چرم بزنید. یادتان باشد همیشه برای پاک کردن یا کشیدن واکس و روغن از دستمال و پارچه نرم و تمیز استفاه کنید. از نرم کننده های دست خودتان به کیف نزنید، آن ها باعث به جا ماندن لکه و خراب کردن چرم خواهند شد.


آیا کیف و کفش چرم شما جیر است؟

یک مسواک نرم و تمیز پیدا کنید. البته بهترین وسیله برای تمیز کردن آن استفاده از برس مخصوص جیر است. اگر از مسواک استفاده می کنید، آن را تنها به کیف خود اختصاص دهید و برای تمیز کردن وسایل دیگر به کار نبرید. به آرامی برس را از یک جهت مشخص روی سطح جیر بکشید.

برس را عقب و جلو نبرید، آن را برداشته و دوباره در جهت اولیه عمل تمیز کردن را انجام دهید. تنها زمانی برس را با حرکت عقب و جلو بردن استفاده کنید که لکه ای بر روی جیر وجود داشته باشد.
تمیز کردن درون کیف چرم نیز بسیار آسان است. تمام وسایل را خارج کرده و لایه درونی کیف را اگر آزاد است به بیرون بکشید. با یک چسب پرزهای باقی مانده روی آن را بگیرید. سپس با دستمال تمیز سطح آن را پاک کنید. 

ثبت دیدگاه