این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران اثر دکتر روح الله هادوی نیا - مدیریت ذهن

روانشناسی فروش حرفه ای در بازار ایران اثر دکتر روح الله هادوی نیا -  مدیریت ذهن

اولین تکنیکی که شما با خواندن این کتاب یاد خواهید گرفت مهارت های مدیریت ذهن می باشد. به قابلیت مدیریت کردن افکار و باورها مدیریت ذهن می گویند.

راهکارهای مختلفی برای مدیریت ذهن وجود دارند که در کتاب روانشناسی فروش حرفه ای ۷ مورد آن برای شما به نگارش درآمده است.

1. نگرش مثبت

نگرش شما می تواند سرنوشت،‌ کیفیت زندگی و موفقیت های فروش شما را تعیین کند. کیفیت نگرش شما بر زندگیتان تاثیر می گذارد. این مبحث بخش انسانی کسب و کار را با مشخصات فروش حرفه ای یکپارچه می کند و انسجام بین آن را مشخص می کند. تکنیک های فروش به تنهایی یک انسان را به یک ربات تبدیل می کند. نگرش مثبت، یک رویکرد انسانی نسبت به مشتریان در فروشندگان ایجاد می کند. نگرش مثبت به شما نیرو می دهد تا سطوح جدیدی از موفقیت را هم از نظر شخصی و هم از لحاظ کاری کسب کنید. حوزه ادراک شما و اینکه چگونه به دنیای پیرامون خود نگاه می کنید نگرش شما را تعیین می کند.

۲- شما کدام نیمه لیوان را می بینید؟

آیا شما وقتی که از پنجره به بیرون نگاه می کنید منظره ی زیبای بیرون را می بینید یا پنجره ی کثیف را؟

آیا شما گل های کنار جوی آب را می بینید یا کثیفی داخل جوی را؟

در هر کاری قبل ازاینکه جنبه های منفی آن را ببینید سعی کنید اول جنبه های مثبت آن را ببینید.

۳- موفقیت و پیروزی از درون آغاز می شود

انسان ها دارای ۲ ضمیر هستند،‌ ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاه ضمیر انسان مانند کوه یخ شناور در آب می باشد که یک سوم آن بیرون آب و قابل رویت است و بخش اعظم آن داخل آب و غیرقابل رویت است، یک سوم بیرون آب همان ضمیر خودآگاه ما می باشد. ما به صورت روزمره در مواجه با مسائل، مشکلات و تصمیمات به صورت خودآگاه و هوشیارانه تصمیم گیری می کنیم. اما ضمیر ناخودآگاه ما که همان دو سوم غیرقابل رویت می باشد، مثل کامپیوتری می ماند که ما به آن اطلاعات وارد می کنیم و کامپیوتر همان اطلاعات را پردازش می کند و به ما تحویل می دهد و هیچگونه دخل و تصرفی در آن نمی کند، به عبارتی ضمیر ناخودآگاه دارای شعور نیست که اگر ما اطلاعات غلط به آن بدهیم آن را تصحیح کند، بلکه همانند یک کامپیوتر همان اطلاعات غلط را به ما پس می دهد.بنابراین ما می توانیم ضمیر ناخودآگاه خود را با دادن اطلاعات صحیح برنامه ریزی کنیم و از آن نتیجه مثبت بگیریم.

۴-برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه:

اساس برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه ایمان و باورهای درونی است و این باورهای مثبت و منفی ما هست که پیروزی و شکست ما را تضمین می کند.برای اینکه به درک درستی از این مطلب برسید ابتدا به گذشته خود رجوع کنید و تجارب، موفقیت ها و یا شکست های خودتان را مرور کنید. هرگاه کاری را با ایمان کامل به موفقیت آن شروع کردید و هیچ شک و دودلی نسبت به موفقیت آن نداشتید حتما پیروز شدید یا بالعکس هرگاه کاری را با اطمینان کامل به موفقیت آن آغاز نکردید مطمئنا یا شکست خورده اید یا به نتیجه دلخواه خود نرسیده اید یا به عبارتی جو کاشته گندم درو نمی کنه.

۵- دنیای بیرون انعکاسی از دنیای درون شماست:

شما در مورد خودتان چگونه فکر می کنید؟ جالب است بدانید که شما همان چیزی می شوید که همواره بدان می اندیشید،‌ یعنی این که دنیای بیرونی شما نهایتاً مطابق دنیای درونی تان می شود.اگر شما طرز تفکرتان را نسبت خودتان و دنیای اطرافتان تغییر دهید کل زندگیتان متحول می شود.

۶- از خود توقع موفقیت داشته باشید:

تحقیقات روانشناسان در طی پنج دهه اخیر نشان می دهد،‌ هنگامی که با اطمینان کامل از خودتان توقع پیروزی و موفقیت دارید نسبت به خودتان خوشبین خواهید شد و این مثبت نگری، تاثیر بسزایی بر روی شما و اطرافیانتان خواهد گذاشت. هرچیزی که انتظارش را داشته باشید برایتان اتفاق خواهد افتاد و این قانون جذب است، براساس این قانون اگر ما دائم به یک چیزی فکر کنیم و آن را در ذهنمان تجسم کنیم بالاخره اتفاق خواهد افتاد. به یاد داشته باشید که واقعیات زندگی تبلور رویاهای شما هستند و انتظاراتتان شما را قادر خواهد ساخت که ضمیر ناخودآگاه مشتری را تحت تاثیر قرار دهید تا از شما خرید کند.

۷- مواظب باشید افکار منفی در ذهن شما تثبیت نشوند:

تمام افکار هوشیار و تجارب روزانه ما اعم از مثبت و یا منفی در ساختن ضمیر ناخودآگاه تشریک مساعی دارند. ضمیر ناخودآگاه تصویری فکر می کند یعنی ما همان می شویم که در ذهنمان تصویر آنرا می بینیم. اگر به شکست فکر کنیم شکست می خوریم و اگر به موفقیت فکر کنیم موفق می شویم. به یاد داشته باشید هر تصویری را که به کامپیوتر ضمیر ناخوداگاه خود داده اید همان را برایتان پرینت می گیرد. پس چه بهتر که تصویری از یک فروشنده ی متحول شده و بسیار موفق و استثنائی که انسان دیگری شده است و می تواند یک فروش حرفه ای آغار کند را در ضمیر ناخودآگاهمان ترسیم کنیم. پرینت این تصویر بسیار زیبا، جذاب و دیدنی خواهد بود.

ثبت دیدگاه