این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

راه های تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

محصولاتی که از چرم طبیعی ساخته شده است از محبوب ترین محصولات بین ایرانی ها است. محصولات مختلفی مانند کیف چرم، کفش چرمی و لباس چرمی که از چرم ساخته می شود. اما امروزه تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی برای افراد سخت است. در اینجا راه هایی برای تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی ارائه داده شده است.

  1. لمس کردن چرم

    شما می توانید با لمس کردن محصولات چرمی طبیعی بودن آن را تشخیص دهید. چرم طبیعی دارای انعطاف است در حالی که چرم مصنوعی خشک تر است. چرم طبیعی مانند یک پوست واقعی برخلاف چرم مصنوعی حس گرما به دست انتقال می دهد. قسمت های مختلف چرم طبیعی یکدست نیست یعنی بعضی از قسمت ها نازک و بعضی دیگر ضخیم است چون قسمت های مختلف دام ضخامت های متفاوتی دارد اما چرم مصنوعی کاملا یکدست است.

  2. بو کردن چرم

    محصولات چرمی را بو کنید. چرم طبیعی دارای بوی خاص خودش است. البته امروزه رایحه هایی چرم طبیعی تولید شده که به محصولات چرم مصنوعی زده می شود که تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی را سخت می کند. البته این رایحه موقتی است.

  3. انعکاس نور در چرم

    چرم طبیعی نور را یکدست منعکس نمی کند و بعضی قسمت های آن مات و بعضی دیگر براق می باشد.

  4. جنس پشت چرم

    پشت چرم طبیعی پرزدار است در صورتی که پشت چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است.

  5. حرارت

    چرم طبیعی در برابر حرارت به راحتی آتش نمی گیرد و بوی آن شبیه به بوی موی سوخته می باشد ولی چرم مصنوعی به دلیل اینکه از پلاستیک تهیه شده است به سرعت جمع می شود و بوی پلاستیک می دهد.

ثبت دیدگاه