این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

دردهای حاصل از پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد و چاره آن

دردهای حاصل از پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد و چاره آن

کفش، کفش است، بخرید و بپوشید. پاره که شد یک جفت دیگر می‌خرید! این جمله به ظاهر کلیشه‌ای را از زبان فروشنده‌های زیادی می‌توان شنید. کسانی که کسب و کارشان با فروش کفش چرم مردانه و زنانه پیوند خورده و فقط به فکر این هستند که محصولات بیشتری بفروشند.
فروش کفش برای فروشنده سودآور است درست، اما برای شما چه چیزی به ارمغان می‌آورد؟ جواب از پیش مشخص است. یک پای زخم و تاول زده. البته کمردرد و پادرد هم از جمله نتایج خرید کفش نامناسب وعجله‌ای است.
در این مقاله قصد داریم درباره عوارض پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد و چاره این کار حرف بزنیم. مطمئن باشید با دانستن این نکات، دقتتان موقع انتخاب کفش بیشتر می‌شود و قدر سلامتی‌تان را بیشتر میدانید.


دردهای ناشی از پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد پاشنه دار

کفش‌های پاشنه دار؛ یارِ غار خانم‌ها در مهمانی‌ها و عروسی‌ها هستند. کسانی که می‌خواهند لباسشان بهتر روی تنشان بنشیند و روی زمین سر نخورد و خانم‌هایی که می‌خواهند تک ستاره مجلس باشند، همیشه به دنبال خرید این کفش‌ها هستند.
در کل، انتخاب کفش پاشنه بلند آداب و روسوم خاص خودش را دارد. کسانی که قدشان نسبتا کوتاه است، کفش‌هایی را برای پوشیدن انتخاب می‌کنند که حداقل 15 سانتی متر قد آن‌ها را بلند کند. مشکل از همین جا شروع می شود. هر چقدر این پاشنه بلندتر می‌شود، پا از روی زمین بلندتر شده و به حالت ایستاده‌تر در می‌آید. درست است که این موضوع می‌تواند آزار دهنده باشد؛ اما خانم‌ها معتقدند که زیبایی بها دارد و یک شب هزار شب نمی‌شود.

کفش پاشنه بلند

دردهای حاصل از پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد و چاره آن

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، خبرهای خوبی برایتان نداریم! دیر یا زود پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد دردهایی را برایتان در پی خواهد داشت که، می‌تواند نفستان را در سینه حبس کند. این دردها می‌تواند به خاطر پیچ خوردن مچ پا و رگ به رگ شدن یا کش آمدن رباط پا رخ دهد. شاید هم پیچ خوردگی پایتان شدید باشد و در رفتگی یا شکستگی قوزک پا اتفاق بیفتد.
درد ناشی از خم شدن ستون فقرات به سمت جلو و فشاری که روی انگشتان پا وارد می‌شود هم که داستان خودش را دارد.

درباره کفش های پاشنه دار بیشتر بدانید!

آیا کفش های پاشنه بلند مضر هستند؟


دردهای ناشی از پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد صاف و هموار

عده‌ای از خانم‌ها درست در نقطه مقابل قبلی‌ها قرار دارند. این افراد همیشه به دنبال کفش‌های با سطح صاف می‌گردند و تصور می‌کنند که، این کفش‌ها برایشان بهترین است. در صورتی که این‌طور نیست! به همان اندازه که کفش‌های پاشنه بلند برای بدن مضر هستند، کفش‌های صاف و یکدست هم صدمات جدی برایتان در پی دارند.
پوشیدن کفش غیر استاندارد، فشار زیادی به کف پا و پاشنه پا وارد می‌کند. همچنین استفاده از این کفش‌ها، کمردرد و زانودرد را به همراه دارد. با این توصیف‌ها، کفش‌های صاف و هموار هم برای استفاده گزینه مناسبی به نظر نمی‌رسند.

عوارض کفش‌های غیر استاندارد نوک تیز


مدل متداول دیگر کفش‌های زنانه، آن‌هایی هستند که نوکی تیز دارند و انگشتان را کنار هم جمع می‌کنند. این کفش‌ها گاهی به صورت پاشنه بلند عرضه می‌شوند و گاهی اوقات، پاشنه‌هایشان حدود 4 تا 7 سانتی‌متر است.
کفش‌های نوک تیز پا را خوش حالت تر نشان می‌دهند. به همین خاطر هم خانم‌ها علاقه زیادی به استفاده از این کفش‌ها دارند. اما همه چیز که زیبایی نیست!
اگر بدانید که پوشیدن کفش غیر استاندارد نوک تیز چه عوارضی را به همراه دارد، شک نکنید که همین الان آن را کنار می‌گذارید. اولین جایی که این کفش‌ها به آن فشار وارد می‌کنند، انگشتان پا و پنجه پا است.

کفش های نوک تیز

دردهای حاصل از پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد و چاره آن

چون جلوی کفش جمع شده تا باریک شود و انگشتان باید روی هم قرار بگیرند تا در آن جا شوند.
جالب است بدانید که این جمع شدن پاها، روی قوزک پا و مچ پا هم تاثیر دارد و به آن‌ها فشار وارد می‌کند. همه مشکلات کفش‌های نوک تیز به همین دردها ختم نمی‌شود! گاهی ناخن‌های پا در اثر فشردگی مداوم در گوشت فرو می‌روند و فرد مورد نظر نیاز به جراحی پیدا می‌کند.
حتما تا حالا متوجه شده‌اید که این کفش‌های زیبا یک دنیا مشکلات برایتان به همراه دارند. پس همین الان پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد و نوک تیز را متوقف کنید و به دنبال گزینه بهتری باشید.


دردسرهای ناشی از پوشیدن کفش‌های مدل دار و گره‌ای


کفش‌های مدل داری که یکدل نه صد دل عاشقشان می‌شوید و برای خریدنشان لحظه شماری می‌کند، گاهی می‌توانند دردهایی برایتان به ارمغان بیاورند که باور نکردنی است. به عنوان مثال کفش‌هایی که گاه روی انگشت پا یا پشت کفش یک گره زیبا دارند، می‌توانند فشار زیادی به این نواحی وارد کنند.
پوشیدن این کفش‌ها به مرور به پشت پا، پاشنه و انگشتتان فشار می‌آورد و صدمه جدی به این نواحی وارد می‌کند. حتی ممکن است گردش خون را در این ناحیه مختل کند و دیگر نتوانید به خوبی راه بروید.


چطور کفش استاندارد پیدا کنیم؟

حالا که با مشکلات ناشی از پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد آشنا شده‌اید، وقتش رسیده که راز و رمزهای انتخاب یک کفش مناسب را یاد بگیرید. یک کفش استاندارد، در قدم اول جنس خوبی دارد.
کفش‌هایی که از چرم طبیعی ساخته شده‌اند، کاملا قالب پا هستند و تنگ و گشاد نمی‌شوند؛ بنابراین موقع انتخاب آن‌ها نگرانی از بابت تغییر سایز کفش نخواهید داشت.
دومین نکته قابل توجه درباره کفش استاندارد، جنس زیره آن است. کفشی که می‌خرید باید زیره ضد سایش و مقاوم داشته باشید. با وجود این زیره، کفی کفش در اثر راه رفتن ساییده نمی‌شود و به پا و بدن موقع راه رفتن فشار وارد نخواهد شد.
در نهایت اینکه، باید پاشنه کفش استاندارد باشد. پاشنه کفش‌های طبی چرمی به اندازه‌ای در نظر گرفته شده که پاها موقع راه رفتن راحت هستند و به سمت جلو فشرده نمی‌شوند. همچنین بدن در وضع نرمال قرار دارد و دردی برای هیچ ناحیه‌ای از بدن به وجود نمی‌آید.
سخن آخر
سلامت شما در گرو سلامت قسمت‌های مختلف بدنتان از جمله پاها است. اگر به پوشیدن کفش‌های غیر استاندارد ادامه بدهید، هم فرم پاهایتان عوض می‌شود و هم دردهای ریز و درشت به سراغتان می‌آید.
می‌خواهید محکم قدم بردارید و همیشه پاهایتان آرامش داشته باشند؟ کفش‌های چرمی پارینه را انتخاب کنید.

این هنر پارینه است که کفش‌های چرمی را با بالاترین استاندارد تولید کرده. وقتی کفش‌های چرمی زنانه یا مردانه پارینه را به پا دارید، می‌توانید ساعت‌ها راه بروید، بدون اینکه دردی به سراغتان بیاید یا احساس خستگی کنید. کیفیت کارهای این فروشگاه آنلاین چرم تضمین شده است، آسوده خاطر خرید کنید. مطمئن باشید از انتخابتان پیشمان نخواهید شد.

 

ثبت دیدگاه