این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

ترمیم خراش روی چرم

ترمیم خراش روی چرم

راهنمای ترمیم خراش روی چرم

چرم می تواند یک ماده بسیار بادوام به نظر برسد، اما هنگامی که خراش ها روی آن ظاهر می شوند، به راحتی روی انواع چرم نشان داده می شوند و نادیده گرفتن آن ها بسیار سخت است. شرکت هایی وجود دارند که کار ترمیم چرم را انجام می دهند اما این کار می تواند هزینه زیادی روی دستمان بگذارد بنابراین در این مقاله چندین روش به شما گفته می شود که به کمک آن می توانید محصول چرمی خود را مثل روز اول نو و سالم و قابل استفاده کنید.

اگر شما از محصولی استفاده می کنید که قبلاً هرگز استفاده نکرده اید، همیشه بهتر است برای ترمیم چرم ابتدا این روش ها را در یک قسمت کوچک روی ترجیحا در محلی که دید آنچنانی نداشته باشد آزمایش کنید تا مطمئن شوید که رنگ یا بافت آن را تغییر نمی دهد.

خراش های سطحی

اگر خراش مورد نظر یک خراش سطحی باشد، می توانید آن را با روغن مخصوص نگه‌داری چرم و نرم کننده یا کرم چرم برای البسه و کفش های چرم ترمیم کنید. برای ترمیم چرم، ابتدا مقداری روغن چرم به روی منطقه ای که خراش افتاده اضافه کنید و به صورت دورانی روی خراش را مالش دهید، این کار ممکن است به کاهش سطح خراش کمک کند. سپس اجازه بدهید کاملا خشک شود و بعد از آن مقداری نرم کننده چرم بزنید تا سطح خوبی از روغن و موم که در مرحله ی قبل استفاده شد در چرم حفظ شود.

استفاده کردن از وازلین هم می تواند گزینه ی مناسبی در خراش های سطحی باشد، شما می توانید مقداری از وازلین را به سطح خراش شده اضافه کنید و آن را با یک دستمال خشک  به صورت دورانی مالش دهید تا تاثیرش نمایان شود. البته در نظر داشته باشید که وازلین در دراز مدت و استفاده مداوم باعث خشک شدن چرم می شود. همیشه به خاطر داشته باشید که روغن و مرطوب کننده اضافی را بعد از ترمیم چرم با یک دستمال خشک از روی چرم پاک کنید.

خراش سطحی روی چرم

خراش های عمیق

اگر شما با خراش های عمیق سروکار دارید اولین کار شما باید تمیز کردن سطح چرم با دستمال نرم با استفاده از  پاک کننده های مخصوص چرم باشد. سپس به آرامی سطح خراش افتاده را به سرکه سفید مقطر آغشته کنید و پس از خشک شدن از واکس های بی رنگ (اگر از واکس رنگی استفاده می کنید حتما باید هم رنگ محصول باشد) در ناحیه آسیب دیده استفاده کنید و مطمئن شوید که به درستی مخلوط و ترکیب شده باشند. اگر بعد از این کار هنوز خراش قابل مشاهده است، این بار روغن زیتون را امتحان کنید. مقداری روغن زیتون به محل خراش افتاده مالیده و با واکس بی‌رنگ ترکیب کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که مرطوب کننده های پوست باعث می شوند تا اثر (دید) خراش های روی سطح چرم کاهش پیدا کند  بنابراین اگر روش های بالا جواب نداد می توانید از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید. دقت داشته باشید که مرطوب کننده شامل رنگ یا رایحه قوی‌ای نباشد زیرا می توانید باعث آسیب یا تغییر چرم شود و این را هم درنظر داشته باشید که برای ترمیم چرم با خراش های خیلی عمیق باید به دباغ یا متخصص چرم مراجعه نمایید.

خراش عمیق روی چرم

تمیز کردن خراش روی جیر و نبوک

اگر صاحب کیف چرمی جیر یا نبوک هستید، باید هنگام تمیز کردن از مرطوب نگه داشتن چرم خودداری کنید زیرا این ماده بسیار ظریف تر است و به راحتی آسیب می بیند. بهتر است ابتدا آن را با استفاده از پاک کن مداد تمیز کنید تا بتوانید بدون آب، خاک را از سطح چرم پاک کنید. سپس از برس نرم یا مسواک استفاده کنید تا چرم را بلند کنید تا بلند شود. گرچه این خراش را برطرف نمی کند ، اما به آن کمک می کند تا در مرحله اول کمتر دیده شود. به دنبال این کار، از نرم کننده مخصوص چرم جیر استفاده کنید که به از بین بردن خراش کمک می کند. همچنین استفاده از اسپری تمیز کننده نوبوک هم گزینه مناسبی است.

ثبت دیدگاه