این هنر، پارینه است
شماره تماس: 47764 - 021
Close

آیا کفش‌های پاشنه بلند مضر هستند؟

آیا کفش‌های پاشنه بلند مضر هستند؟

پوشیدن کفش‌ پاشنه بلند ممکن است مطابق با مد روز باشد و باعث بلندتر شدن قد و جذاب تر شدن شما شود اما به چه قیمتی؟ کفش‌ مجلسی زنانه می‌تواند باعث بروز انواعی از مشکلات برای پای شما شود در حالی که پایداری بدن را از بین برده و شما را در خطر آسیب قرار می‌دهد.

دردهای پا و کمر در بین برخی از دردهای رایج در اثر پوشیدن این کفش‌ها قرار دارند. استفاده‌ی طولانی مدت حتی می‌تواند منجر به تغییرات ساختاری در پا شده و منجر به انحراف شست پا، شست چمبری و سایر عارضه‌هایی گردد که برای درمان به مداخلات پزشکی نیاز دارند.
علاوه بر آسیب، کفش پاشنه بلند فشار اضافی روی پشت و پایین ستون فقرات نیز وارد می‌کند که می‌تواند عمیقاً بر وضعیت بدن، تعادل و راه رفتن تاثیر بگذارد.

وضعیت بدن در کفش پاشنه دار

کفش پاشنه بلند باعث قرارگیری بدن شما در وضعیت شیبدار رو به پایین می‌شود. در نتیجه فشار روی پنجه‌ی پا را افزایش می‌یابد. این کار شما را وادار می‌کند تا باقی بدنتان را برای جبران این تغییر در تعادل تنظیم کنید.
قسمت پایین بدن به سمت جلو خم می‌شود تا مرکز تعادل حفظ شود. بخش بالای بدن باید به پشت خم شود تا تعادل وزن ایجاد شود. در نتیجه تراز بدن شما بهم می‌خورد و یک وضعیت خشک‌شده و ناهمگون و نه ریلکس و طبیعی ایجاد می‌کند.
تاثیر کفش‌ چرم زنانه پاشنه دار بر وضعیت بدن، به طول پاشنه‌ها بستگی دارد. حتی در کسانی که تجربه‌ی زیادی در پوشیدن این کفش‌ها دارند، پاشنه‌های بلندتر از حد استاندارد، بدن را مجبور می‌کند تا مرکز ثقل باسن را پایین‌تر بیاورد که یک انحنای غیرطبیعی در قسمت تحتانی کمر ایجاد می‌کند.


راه رفتن با کفش پاشنه دار

حرکات عادی شامل چرخیدن پا از پاشنه به سینه و فشار به پنجه‌ی پا می‌باشد. وقتی با کفش پاشنه بلند راه می‌روید، وضعیت کف پای شما مانع از وارد کردن فشار مناسب به زمین می‌شود.
این تغییر غیرطبیعی در وضعیت پا باعث می‌شود عضلات خم کننده‌ی لگن برای خم شدنِ رو به جلوی مناسب بیشتر کار کنند. زانوهای شما نیز باید بیشتر خم شود که باعث می‌شود ماهیچه‌های زانوی شما سخت‌تر از حالت طبیعی کار کند.
مجدداً هر چقدر پاشنه‌ها بلندتر باشد، این وضعیت بدتر می‌شود. با پوشیدن کفش پاشنه‌ بلند، زنان مجبورند سلانه سلانه راه راه بروند به ویژه اگر کمر، زانو و ساق پا برای جبران عدم تعادل مقاوم نباشد .


تعادل با کفش پاشنه دار امکان پذیر است؟

راه رفتن با کفش پاشنه بلند می‌تواند مانند راه رفتن روی طناب باشد. این کار به تعادل و دقت زیادی برای هدایت شدن روی سطوح ، ارتفاع و شیب‌های مختلف نیاز دارد. اگر سریع راه بروید نیاز دارید که وزن خیلی بیشتری روی سینه‌ی پا اعمال کنید تا زانوانتان ثابت بماند. ضرورتاً با راه رفتن روی نوک پا شما در ریسک آسیب به استخوان‌ها و بافت‌های ارتباطی درگیر هستید.
کفش هایی با پاشنه بلند به طور ویژه مضرتر هستند زیرا پاشنه‌ی آن ها به شما حمایت و پایداری کمی می‌دهد. آن ها پاها و مچ شما را به سمت بیرون فشار می‌دهند که خطر افتادن و پیچ خوردن مچ پا را افزایش می‌دهد.


آبا پاشنه بلند کفش می تواند باعث کمر درد شود؟

انحنای طبیعی C شکل کمر برای گرفتن شوک‌ها، کاهش تنش‌ وزنی روی مهره ها و لگن لازم است. کفش پاشنه بلند باعث صاف شدن ستون فقرات می‌شود در حالی که ستون فقرات در قسمت قفسه‌ی سینه را بیش از حد خم می‌کند.
برای جبران این موضوع به ویژه اگر در تمام روز از کفش پاشنه بلند استفاده کنید نیاز دارید که به سمت جلو خم شوید تا برخی از این فشارهای روی کمر را کم کنید. تراز ضعیف بدن، به طور معکوس منجر به استفاده‌ی بیش از حد از ماهیچه‌های کمر و افزایش خطر درد مزمن کمر می‌شود.


آیا لگن در کفش های پاشنه بلند تحت فشار است؟

ماهیچه خم کننده‌ی لگن، در قسمت بالای جلو ران‌ها قرار دارند. پوشیدن کفش پاشنه بلند آن ها را مجبور می‌کند تا دائماً به حالت انعطاف‌پذیر قرار بگیرند و شاید شما به این موضوع به عنوان یک ورزش برای ماهیچه‌های لگن و ماهیچه‌های ساق پا نگاه کنید اما استفاده‌ی طولانی از این ماهیچه‌ها می‌تواند منجر به کوتاه شدن و انقباض آن ها شود.
انقباض ماهیچه‌های خم کننده‌ی لگن می‌تواند منجر به صاف شدن تدریجی ستون فقرات کمر و ایجاد درد کمر و لگن شود.

ارتباط بین پاشنه کفش با آرتروز زانوها

آرتروز زانو در زنان به دلیل استفاده از کفش پاشنه بلند بسیار شایع‌تر از مردان است. کفش پاشنه دار فاصله‌ی کف پا تا زانو را افزایش می‌دهد و باعث گشتاور بیش از حد زانو (نیروی چرخش) و فشرده سازی می‌شود.
در کفش های پاشنه بلند وضعیت دائماً در حرکت زانو منجر به گردش به داخل پا به منظور حفظ تعادل می‌شود و این وضعیت تغییر یافته باعث فشرده شدن زانوی میانی و آرتروز می‌گردد.


مچ پا :


کفش پاشنه بلند حرکت و قدرت مفصل ماهیچه را محدود می‌کند. وقتی کفش داراب پاشنه ی بلند می‌پوشید، ماهیچه‌های ساق در اثر ارتفاع زیاد کوتاه می‌شوند که باعث می‌شود زمانی که پای خود را به جلو خم می‌کنید قدرتشان را از دست بدهند.
وضعیت تغییر یافته مچ نیز می‌تواند منجر به انقباض تاندون آشیل در جایی که به استخوان پاشنه می‌چسبند شود. در طول زمان نتیجه‌ی رایج یک بیماری التهابی ست که تحت عنوان تاندونیت آشیل دونی نامیده می‌شود.


پاها:

وقتی پا روی وضعیت رو به پایین قرار داشته باشد فشار قابل توجهی به کف پا وارد می‌شود. این فشار با افزایش ارتفاع پاشنه، افزایش می‌یابد.
فشار افزایش یافته می‌تواند منجر به درد یا تغییر شکل پا مثل شست چمبری یا نروماتیت شود. کفش پاشنه بلند می‌تواند باعث تنگ شدن تاندوم و رباطی شود که از انحنای کف پا حمایت می‌کند. این موضوع می‌تواند منجر به ایجاد درد شدید در قوس پا شود وضعیتی که تحت عنوان درد کف پا plantar fasciitis یا شناخته می‌شود.
شرکت کفش پارینه که سال‌ها در تولید کفش چرم تجربه و مهارت دارد سلامت شما را در اولویت طراحی خود قرار می‌دهد. در کفش‌های چرم زنانه‌ی این شرکت ارتفاع مجاز پاشنه رعایت شده تا آسیبی به وضعیت بدن شما وارد نشود، پس آسوده خاطر خرید کنید. در کفش‌های چرم پارینه نه تنها طول پاشنه بلکه قطر آن نیز در نظر گرفته شده زیرا به راحتی هرچه بیشتر شما مشتریان عزیز توجه شده است این هنر پارینه است.
با خرید کفش‌ چرم مردانه و زنانه پارینه نه تنها یک کفش مناسب و بادوام خواهید داشت بلکه با حمایت از تولیدکنندگان ایرانی به چرخیدن این صنعت کمک شایانی می‌نمایید. هنر ایرانی، کیفیت جهانی.

ثبت دیدگاه